Facebook

2013-10-24

Vecka 23 - Dag 160

160 dagar känns verkligen helt otroligt. På lördag går jag på den 24:e veckan och på tisdag i nästa vecka är det dags för hälsouppföljning. Målet var att väga 90 kg till dess när jag satte upp det målet för 11 veckor sedan, men det är bara att inse att det målet var för orealistiskt. Om jag når 90 på de kommande 12 veckorna så blir jag glad!

Det var bra att jag fick sova igår. Jag kom upp tidigt idag och kunde komma iväg och träna som jag skulle. För första gången var jag på Itrim vid öppning klockan 07:00 och det var givande att få gå in och träna tidigt. Kunde prestera till max och blev svettig som en gris, bra start på dagen kallas det nog..

I eftermiddags så var det då dags för det efterlängtade läkarbesöket. Det gav egentligen inte så mycket utan han bekräftade nog mer att jag var på rätt bana med laktosen. Jag ska äta laktosfritt en tid framöver och sen börja äta laktos igen och se om mina problem kommer tillbaka. Om de gör det så ska jag besöka läkaren igen. Sen ska jag kolla upp massor med andra saker så som pollen och kolesterol under morgondagen.

Jag fick direktiv om att blodprov sker på morgonen. Jag får inte äta något efter klockan 22:00 på kvällen och jag får bara dricka vatten om jag måste dricka. Min spontana tanke var att "så har jag gjort de senaste 160 dagarna". Så vid 08:00 ska jag ta lite prover imorgon innan jag får åka till jobbet.

Planen är att åka till Halland i helgen. Hade önskat att jag kunde vara där längre men eftersom att jag först ska jobba imorgon, sen går bilen på kvällen så gör det att jag är framme först väldigt sent. På söndag är det liknande med en lång bilväg hem. Det får helt enkelt bli en annan gång.

Det råder för övrigt bildbrist på bloggen.. jag tar tacksamt emot tips om vad ni vill ta del av och se från min vardag. Bilder säger mer än 1000 ord, dessutom är det betydligt enklare och tar inte lika lång tid att läsa! Dagens bild blir på denna gåva jag fått från min bror, en thailänsk elefant! Kärlek!


2 kommentarer:

  1. Jäkligt vasst att du bloggat alla dessa 160 dagar också! :) Heja dig!

    Tips på bilder: Nya kläder, tjusiga middagar du äter, promenader osv

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Djur i Halland, dina syskon kanske...de är ju de värsta djuren :)

    SvaraRadera