Facebook

2013-10-20

Vecka 23 - Dag 156

Statistiken säger att jag har minst 20 unika läsare på denna blogg varje dag. Det är motiverande att se att ni följer mig och det gör att det blir roligare att skriva alla dessa långa och händelserika inlägg.

Dålig planering ledde till att jag vaknade upp och var tvungen att ta mig ut och handla frukost rätt så omgående. Laktosfri Yoghurt med Müsli i vanlig ordning. Det bästa tipset jag fick när det gällde att börja äta frukost var nog att äta samma måltid varje dag.. så jag har fastnat lite för det!

Sedan var det Badminton som gällde. Efter gårdagens kvällspass med mina stackars ben så kändes verkligen dagens pass extremt mycket när jag skulle jaga den där badminton bollen. Idag var vi fyra stycken spelare och vi kompletterade varandra riktigt bra så det var rätt så jämna matcher som vi körde. Nu funderar vi på att boka en fast tid varje vecka, återstår att se hur vi lägger upp det för att få det att fungera framöver.

Efter passet så mötte jag upp min bror vid Medborgarplatsen. Vi gick till samma café som jag och Anton var på igår. Cesarsallad stod på menyn och den var faktiskt riktigt lyckad. Jag kan verkligen rekommendera Café Pierrot på Götgatan 68! Är ni i Stockholm och får dricka en kopp te eller kaffe så ska ni ta er förbi där!

Imorgon blir det vilodag på träningsfronten. Känner att jag behöver det efter den här långa veckan som har varit. Känns skönt att morgonens våg stod på 97,9. Det beror ju delvis på hård träning och lite kost igår och så, men skönt att fortsätta ner när man vet att man är långt ifrån klar på sin resa. 

I våras, innan min resa började så var jag på en kompis bröllop. Där fick jag bordsplacering bredvid en tjej som också vill gå ner i vikt. Hon har följt min resa och från och med imorgon måndag så börjar hon sin Itrim resa i Linköping. Häftigt att kunna inspirera andra att ta detta kliv, det medför ju lite att jag är med och påverkar andra till sina livsval och livsförändringar! Önskar henne lycka till såklart! 

Tack för idag bästa läsare! 

2 kommentarer:

  1. Härligt att följa dina framsteg! Vi ligger i ungefär samma "viktklass" men jag är mycket tidigare på min resa, vecka 7 just avslutad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dan! Kul att vi ligger på ungefär samma vikt, men du har lite förtur eftersom att du går ner i snabbare tempo än vad jag gör :) Kämpa på, de 12 första är jobbigast enligt mig! / Micke

      Radera