Facebook

2013-10-25

Vecka 23 - Dag 161

Dagen började med ett besök till vårdcentralen för att ta prover. Den öppnade 08:00 så jag var där ca 08:10. Jag borde ha varit där 08:00 för det var typ fullt i väntrummet för proverna och jag fick sitta där och vänta i 40 minuter innan det var min tur. Innan mig i kön så var det en dotter med hennes mamma och dom var jätteglada båda två i väntrummet. Sedan gick dom in i provrummet och snart därpå så hörs ett skrik och gråt högre än vad jag någonsin hört ett barn skrika.

Sen var det min tur, jag gick in och skämtade lite lätt.. "jag lovar att inte skrika lika mycket".. varpå sköterskan med panik kollade på mig som om att jag var livrädd.. försökte få fram att jag bara skämtade men hon var i full skå med att övertala mig om att nålen var ofarlig.. herregud.. skämta inte med sjukvården! Proverna tog jag mot pollen, övriga allergier och kolesterol.

Efter jobbet idag så var det dags för roadtrip till Halland. Det tog 5 timmar och nu sitter jag här och bloggar. Vi var nyss ute i stallet och umgicks och Lilleman ville bestämt sitta i mitt knä och håra så mycket som det bara gick! Nu är jag vrålhungrig så ska försöka släcka hungern med lite bonaqua eller en kopp te beroende på hur länge jag planerar att vara vaken.

Stegräknaren står på 7800 steg, så det är nästan inte ens godkänt. Det får bli ett samtalsämne på tisdagens uppföljning. Nu ska jag vara social med familjen. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar