Facebook

2013-10-22

Vecka 23 - Dag 157

Morgonrutinen flöt på trots att det var måndag. Jag borstade tänderna sådär extremnoga med tandtråd och hela kittet för att jag vet att imorgon tisdag är det tandläkarbesök. Men vad händer? Jo när jag väl kommer till jobbet så får jag ett samtal från folktandvården som frågar om jag kan komma idag istället..

Så idag blev det ett besök hos tandläkaren. Jag har fram till idag haft 3 år med frisktandvård vilket innebär att jag betalat en fast summa för tre års tandläkare. Nu går den ut och då måste jag betala för tre nya år... 5000 spänn! Så frågan är om det är värt det eller inte. Motsvarar ca 150 kronor i månaden och då får jag i princip allt utom olycksfallstäckning.

Ikväll så gick jag och Piotr och såg bio.. tredje filmen på en vecka typ. Captain Philips och den handlade om kapningen av ett lastfartyg utanför Somalias kust. Den var riktigt bra och verklighetstrogen och jag kan bara starkt rekommendera er filmälskare att se den filmen. Man skulle kunna tro att det här är en filmblogg vid det här laget!

Innan jag klev in på bion så promenerade jag ner längst kungsgatan. På ett utestället hittade jag en snögubbe och då kändes det bara så självklart att ta en bild. När bion väl var slut däremot så påbörjade vi en promenad upp längst kungsgatan igen och ser då samma snögubbe igen, något omgjord! Underbar måndagshumor!

Mina ben värker fortfarande från lördagens kvällspass. Får se om jag är återställd imorgon eller om jag hinner med ett träningspass. Om inte annat så får jag överväga att köra en alternativ träningsmetod så som att simma eller dylikt istället. Imorgon åker jag dessutom på att tvätta, det behövs också göras! Håll tummarna för mina ben så länge så hörs vi efter ännu en dags äventyr igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar