Facebook

2014-05-06

Vecka 52 - Dag 354

Idag fick jag hem ett brev med posten. Ett brev som jag författade för ett år sedan och som jag skrev i nutid fast då.. ja, läs brevet så förstår ni hur det är skrivet. Författat av mig själv, till mig själv ett år senare, i Juni 2013.


Hej

Aldrig någonsin har jag mått så här bra i hela mitt liv. Äntligen kan jag säga att jag har lyckats nå beach 2014 på riktigt! I Stockholm skiner solen och jag kan ta en jogg runt Kungsholmen, det var omöjligt för ett år sedan! Att börja på Itrim var en livsförändring i långt mycket större grad än av man på förhand kunde ana. Kakor, chips, godis, glass, läsk, pizza, hamburgare var vardagsmat innan jag började min resa. Idag är det en förmån att få smaka något av ovanstående!

Min omgivning ser äntligen mig för samma person som jag alltid har sett mig själv som. Det märker jag såväl privat men framförallt på jobbet. Jag är glad att mina vänner stöttat mig längst hela resan! Idag så tränar jag två till tre gånger i veckan och det känns skönt att hålla sin vardagsmotion igång. Kroppen känner sig frisk på ett helt annat sätt! Jag tror att min omgivning pricis som jag kan se min utstrålning på ett helt annat sätt än innan.  Somliga kanske kallar det för en ökad självkänsla.

När jag står framför spegeln eller i duschen så förvånas jag ibland över att jag lyckades. Ibland känns det som att det var evigheter sen jag faktiskt nådde min målvikt men samtidigt så kommer alltid känslan av hur det var innan att finnas kvar. Jag önskar att andra människor kunde förstå att det går att lyckas om man tar rätt hjälp och vågar satsa.

Micke, var nu stolt över att du tog dig i mål, det menar jag verkligen! Men kom också ihåg att du i grund och botten har ett problem. Du måste fortsätta hålla stenkoll så att du inte hamnar där igen! Det är extremt viktigt! Glöm aldrig bort den otroliga resa du gjort, men framförallt, gör aldrig om den igen!

Stockholm, Juni 2014


Helt otroligt, jag blir rörd av att läsa det jag skrivit till mig själv. Lite patetiskt på ett sätt men roligt på ett annat. Allt i brevet som jag skrev är inte känslor jag upplever eller har upplevt men det var det jag trodde att jag skulle uppleva idag för ett år sedan. Poäng till den som hittar ett inlägg från Juni 2013 där jag omnämner detta brev, jag orkar inte leta själv!

Till brevet bifogades även denna bild. Så det får med stolthet bli dagens bloggbild. Kramar! 



2 kommentarer:

  1. Kommentaren jag skrev här igår har helt och hållet försvunnit ut i cyber rymden. Jag skrev att det var ett läckert brev du lyckats författa för ett år sedan. En bild säger mer än 1000 ord, nu får du fixa en uppdate på bilden at the same place and same position.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir inge mer Thailand av den enkla anledning att landet är livsfarligt! :P Att däremot göra det på en annan plats nästa gång min ekonomi tillåter det är jag inte främmande för!

      Radera