Facebook

2014-05-04

Vecka 52 - Dag 352

Igår kväll när jag låg och försökte somna så for det många tankar genom huvudet. En analys kring min vikt. Jag har kommit fram till att jag tror att jag äter för stora portioner och för mycket rotfrukter (morötter etc). Visst, om jag inte gör det blir jag hungrig. Vi får se hur mycket jag kan begränsa kosten för att komma ner lite i vikt efter de senaste veckornas stress.

En annan tanke som väcktes var huruvida jag har lättare än andra att gå upp i vikt. Om jag syndar och äter något gott så ger det direkt stora konsekvenser på mina kilon. Jag funderar på att hitta en metod där jag på månadsbasis får köpa in tre goda saker i en butik och sedan ha dom tillgängliga i en månad. Hur och när jag använder mina frikort är upp till mig, förutsättningen är att inga andra frikort får användas vid sidan av. Kan det vara ett sätt att leva långsiktigt på?

Nu gäller det just att identifiera sättet jag behöver för att leva viktstabilt i många år framöver. Det är en sak att gå ner i vikt och en helt annan att bibehålla den. Nu ger vi oss på nästa utmaning. 

Rapporten är äntligen inskickad efter en full helg med studier. Lite egen tid till något avsnitt av en serie samt lite TV gavs nu i eftermiddags och till kvällen. Jag var även ute en kortare sväng idag men vände ganska snabbt när jag insåg att det faktiskt snöade ute! Nu väntar en vecka med jobb, styrelsemöte och att läsa 300 sidor kurslitteratur! Vid sidan av detta MÅSTE jag hålla kosten enligt ovan och tappa några av de kilon jag den senaste tiden gått upp!

Ta hand om varandra och ta tillvara på den tid du har! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar