Facebook

2013-07-06

Vecka 8 - Dag 50

Sommar, visst är det underbart! Idag vaknade jag av att telefonen ringde, det var dags att åka till Farsta för lite sol och bad! Det var jag och Klockar-Sara som gjorde lite förberedelser inför Grekland, dit vi åker om en ca en vecka!

Så, efter en stunds solande så gick vi båda ut för att få chansen att bada! Det var riktigt kallt att hoppa i så både jag och Klockis tog oss i land rätt snabbt. På vägen in i land så hör vi från vattnet någon som skriker "mamma, mamma!!!".. lät som att tjejen höll på att drunkna.. men icke.. deras uppblåsta delfin hade råkat blåsa ut i sjön!

Jag övervägde någon minut om jag skulle ta ett träningspass och simma ikapp den rackaren innan jag till slut bestämde mig för att göra det. Delfinen hade då bara kommit ca 100 meter ut i vattnet, men det blåste utåt såklart.

Efter 100 simmade meter hade den tagit sig 80 meter till. Så allt hängde lite på att komma ikapp den rackaren! Långt bakom mig så hör jag alla barn på bryggan skrika "kom tillbaka! kom tillbaka!".. haha.. då känner dom inte mig! Fortsätt simma, fortsätta simma! Efter ytterligare 100 meter så slog det mig att det jag gjorde faktiskt skulle kunna vara farligt, nu var det närmare till andra sidan än var det var tillbaka. Efter 300 meter så nådde jag till slut delfinen och lyfte den upp i luften för att från fjärran höra glädje.

Sedan fick jag vila lite i vattnet med delfinen innan jag började simma tillbaka. Då insåg jag att det var närmare till en annan brygga än var det va till stranden. Så riktningen ändrades!

Väl i land så kändes det som ett skönt sim-pass. Ca 20 minuter tog det att simma dom totalt ca 525 metrarna fram och tillbaka. Ungen som blivit av med sin leksak blev jättenöjd och jag fick ombytt motion! Allt slutade bra helt enkelt!

Nu väntar en kväll med avkoppling och lite band of brothers. Allt för att fira dag 50 på denna långa resa!

4 kommentarer:

  1. Du är underbar som räddade delfiner!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort du är så omtänksam. Du måste få en stjärna i himlen älskar dig. Mormor

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!
    Och grattis tilm ditt resultat.
    Om min itrim-resa kan du läsa här:
    http://wp.me/p3lMpA-6g

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pär, du ser ut att göra en riktig resa du med! Grattis även till dig! / Micke

      Radera