Facebook

2013-07-03

Vecka 7 - Dag 47

Idag så vaknade jag efter att ha haft en mat-dröm igen. När jag gick på LCHF för ca två år sedan så hade jag dessa drömmar jämt.. så, vad är då en mat-dröm?

När man går på en så begränsad diet, är så pass målmedveten som jag är och har levt hela sitt liv på sötsaker innan förändring så händer det något konstigt med huvudet. Nu när jag börjar vänja mig vid att äta rätt mat (likväl som förra gången jag gick på diet) så drömmer man "mardrömmar" om att man äter saker som chips, godis, kakor, snabbmat etc fastän jag vet om att det är förbjudet. Det är alltså inte ett nöje någonstans i drömmen utan det är mer förknippat med en ångest och misslyckande känsla! Men man kan inte styra vad man drömmer så jag får helt enkelt hoppas på att det går över.

8 kilo mat - en chokladbar! Gott!
Idag körde jag andra passet på itrim för denna vecka.. Min tanke var att köra relativt lugnt på tredje varvet. Det gick åt skogen, jag var så peppad av hela situationen att jag körde hårt ändå! Vad hände med att lyssna på kroppen? Dessutom så känner jag att det är aningen svårare att hålla pulsen uppe, jag får kämpa hårdare för att ha en högre puls på något sätt. Inte för att jag inte kämpade hårt i början men nu orkar jag mer, vilket resulterar i att jag måste köra hårdare för att nå en viss pulsnivå.

På väg hem svängde jag förbi Ica, jag har nämligen näthandlat itrim mat online och nu hade mitt paket kommit. Paketet vägde 8 kilo och var ett helvete att släpa med hem. Mest för att det var otympligt! Men det fick mig att tänka, det var 8 kilo.. två sådana lådor motsvarade ungefär det jag faktiskt gått ner.. tungt! Men sen tänkte jag.. fyra lådor motsvarar ungefär det jag har kvar att gå ner! Jag kommer må så bra när jag nått mitt mål. För även om jag mår helt okej idag mentalt så kan jag må så långt mycket bättre, jag vet bara inte om det än!

Nu sova, jag höll helt ärligt på att glömma bort bloggen idag... men nu har jag skrivit! God natt läsarna!


1 kommentar:

  1. Lite extra träning när du fick bära kartongen med andra ord ;)

    Vet inte om jag har frågat dig tidigare, men jag gör mig extra säker genom att fråga igen: Får jag länka till din blogg på Itrim Sveriges facebook och hemsida? Tror den skulle inspirera många! Maila mig gärna på julia.lundmark (@) itrim.se, ta bort lite paranteser och mellanrum och sånt i adressen så kommer du fram :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera