Facebook

2015-09-25

Universitetslivet fortsätter

Här om dagen gick jag in på Itrims hemsida för första gången på mycket länge. Ville se var närmsta center fanns i förhållande till Halmstad. På sidan kunde jag finna Varberg vilket ligger 40 minuter norrut med tåg och Helsingborg som ligger 1 timme söderut. Varje tågresa tur och retur går på ca 200 kronor. Nej, det går inte ihop sig riktigt.

Det går inte så bra med hälsan just nu även om jag önskar att det hade gått bättre. Ett halvår av kärlek, studier och jobb har tagit upp min vardag. Låter inte alls för hemskt eller hur? Det har det inte heller varit, jag har varit lycklig och njutit av livet. Nu lämnar jag däremot utrymme för reflektion och återblick. 

Jag saknar Fridas givande ord under ett motivationssamtal på 25 minuter som kunde komma att påverka min vardag för de kommande två månaderna till nästa gång man saknade motivation igen. Jag har kraften att själv lyckas, det vet jag sedan jag gjorde resan för snart två år sedan. Men motivationen, denna eviga fråga och något som finns allokerat någonstans under allt detta hår innanför ett skal av ben, var finns motivationen egentligen?! 

Sitter på universitetet just nu. Skulle gått på en föreläsning men bestämde mig för att en sallad till lunch och självstudier på valfritt område (helst marknadsföring) var mer aktuellt. Jag tänkte börja igen, äta kyckling och sallad till jag ruttnar bort. Men mitt problem är att jag gärna blandar i lite cesardressing och rostad lök i blandningen! Haha, I-lands problem eller var?

Framtid går i vanlig ordning som en röd tråd genom mina tankar. Var vill jag jobba när jag är klar om några år? Ska jag flytta utomlands för att tjäna mer pengar? Ska jag starta aktiebolag redan idag och arbeta med något jag är bra på? Vilka är mina egentliga styrkor och svagheter? Jag älskar att föreläsa, kan man tjäna pengar på det - jo men absolut, förutsatt att man har erfarenhet på området och vet vad man pratar om! 

Haha.. denna eviga resa som aldrig tycks vara för sista gången. Om jag ändå visste att kampen kommer vara i en massa år till! Hur går det för er mina vänner? Inte kollat till mina bloggvänner och deras hälsobloggar på ett bra tag nu! Allt för att slippa studera antar jag? Allt för att slippa öppna boken! Nu kör vi på en stund till, spräck bubblan och återgå till vardagen! Woopa! 

2 kommentarer:

  1. Hej, länge sen sist. Har du slutat blogga helt nu? Kul och se hur allt går för dig. Framtidsplaner mm. Pluggar du fortfarande?

    Kram/Sabina Mattheiszen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen!

      Ja det var ett tag sen nu. Jag har lagt av med bloggandet för att jag helt enkelt tycker annat är viktigare just nu. Man får helt enkelt sluta när man är på topp. De ca 400 inläggen som faktiskt skrevs har och kommer att hjälpa många på sin resa!

      Framtidsplanerna närmsta tiden är att fortsätta kämpa med studierna. Jag har 3 år kvar innan jag är klar och just nu kämpar jag i motvind mot tentor som jag inte klarar för stunden. Hoppas allt är och går bra för dig vännen! Kram!

      Radera