Facebook

2014-11-21

Vecka 81

Idag väger jag 102 kg. Det är alldeles för mycket. Jag har passerat tresiffrigt vilket jag sa att jag aldrig mer skulle göra, och jag mår absolut piss över det! Mycket handlar det om att lära känna sig själv i sitt nya liv men samtidigt komma ihåg hur det gamla var. Just nu ligger jag hemma och hostar mina lungor sönder och samman samtidigt som jag har feber och ont i halsen, ingen härlig kombo inte! När jag har feber så får jag sjuka mardrömmar som jag bara inte vill uppleva, så försöker samtidigt att undvika sova under korta perioder och ser hellre att jag sover hela natten. 

Utöver det så är mitt liv i obalans. Jag sårar människor i min omgivning bara för att jag inte känner mig själv än. Jag antar att ingen är perfekt och att livet helt enkelt får gå vidare och att man istället får lära sig av sina misstag. Så när huvudet är återställt och när sjukdomen har släppt tänkte jag ge mig på nästa utmaning. Jag ska ner 20 kg helt på egen hand med hjälp av uppsatta mål och delmål. Dessa är inte definierade ännu utan det blir en del av det förarbete jag nu måste göra innan jag har möjlighet att komma igång. Jag tänker sätta upp dessa mål så att möjlighet finns att unna sig roliga såväl som goda saker med jämna mellanrum men att det måste ske mycket restriktivt och kontrollerat. 

Nyligen läste jag en kurs på högskolan som heter projektarbete. När jag i veckan fick resultatet från tentan blev jag överlycklig. 57,5 poäng av 60 möjliga. Då lämnade jag även en fråga på 2 poäng helt obesvarad för att jag inte kunde den. Detta innebär alltså att jag i princip maxat alla frågor jag besvarade, vilket i sig är väldigt roligt. Denna kurs i projektarbete och projektledning kan jag nu nyttja när jag ska ge mig på nästa del i min viktnedgång. Så fort jag skrivit färdigt min planering så tänkte jag försöka publicera den här på bloggen så att ni kan följa min resa på nytt! Ge aldrig upp, tänk positiva tankar och låt inte dig själv eller andra bestämma fel saker åt dig! 

1 kommentar:

  1. Försök att inte klandra dej själv! Det är det mest destruktiva du kan göra i mina ögon.
    Försök att hitta ett nytt sätt att tänka där negativa tankar och formuleringar byts till positivt.
    Om du halkar och känner att du inte gör som du egentligen skulle vilja, så måste du fundera över varför du gör det. Den kan ju ha funnits en bakomliggande anledning du 1) inte kunde råda över och då går du bara vidare och klandrar inte dej själv 2) du hann inte, gjorde inte, orkade inte och därför blev det som det blev - det är en anledning du kan fundera över hur du skulle kunna gjort istället. Kunde du gjort något istället i läget som var? 3) Gå vidare oavsett varför och hur du gjorde. Nästa minut är en ny minut och nästa timme är den timmen du kan ändra inställning och göra annorlunda. Inte imorgon, NU och kommande timmen. För det är den och dom kommande timmarna som du bäddar för imorgon. Behöver du vila dessa timmar kan du spendera tiden till att samla motiavtionen och bida din tid. Din tid kommer, du har greppet men inte stundens rätta inställning. Säjer jag som en reflektion till ditt inlägg och utan att känna dej alls. Kom igen nu, om några år har du funnit din väg, var så säker för du har GO :)

    SvaraRadera