Facebook

2013-07-04

Vecka 7 - Dag 48

Dagens badminton.. vill helst inte prata om det.. men känner mig tvingad! Idag spelade jag, Piotr, Sarah och Anders. Oavsett vilken kombination av person jag spelade med så förlorade jag varje match! Jag var helt enkelt sämst idag! Men det var riktigt skoj ändå, först på slutet kände jag att jag började få grepp om det hela igen! Så körde vi en match där jag och Piotr mötte Sarah och Anders.. och jag höll mig längst bak.. då vann vi! Och det räknas fan som en lagvinst även om jag inte slog ett ända slag!! Haha!

Men träning ger färdighet, vi funderar på att boka en fast bana, varje vecka, i 10 månader! Det skulle kosta oss ca 5500 totalt och säg då att man delar på det på 4 personer så blir det ju en okej siffra för så många pass. Tecknar vi ett sådant avtal med dom så kommer jag ha fyra träningskort på ett år..

  • Stockholm Stad simhallar, årskort
  • Itrim, två år
  • Fitness 24 seven ett år
  • Badminton 10 månader
I övrigt så var det en äcklig dag på jobbet.. fick gå ut och hämta luft vid 15 tiden bara för att försöka återhämta mig lite mentalt.

Sen vid 16 tiden så fick jag ett larm om hjärtstopp i telefonen. Jag är med i ett projekt som heter SMS livräddare och om någon inom 500 meter får hjärtstopp så får man ett samtal och ett SMS för att försöka göra en insats innan ambulans och räddningstjänst kommer fram. Jag började springa men han räddningstjänsten han före denna gång. Saken är den att efter att ha sprungit 400 meter så var jag inte helt död.. jag vara bara halvt död.. konditionen har därmed förbättrats vilket är skoj att känna!

För den som vill veta mer eller som kanske har HLR utbildning och vill hjälpa till så kan man anmäla sig till detta forskningsprojekt på http://www.smslivraddare.se/. Man måste bo i Stockholm för att delta.





2 kommentarer:

  1. Herregud! på g att bli träningsnarkoman ? Fast du har alltid funnit dig för de som gör dig glad och om träna så pass mycket gör dig glad, då är väll jag glad och lat jämfört med dig! -.- // ISSA <3

    SvaraRadera
  2. Tack syster! Det gör mig också trött och så får jag ont i foten :P Men det är skoj! Hemmavågen visade 116,5 imorse så det ger resultat också!

    SvaraRadera