Facebook

2014-05-03

Vecka 52 - Dag 351

Knappt så att jag ser skillnad på dagarna längre. Idag fick jag i alla fall komma ut lite. Min bror hörde av sig mitt på dagen vilket medförde att jag tog med mig hela datorkittet och begav mig till ett café med stor bordsyta nere i Kista galleria. Där satt vi, jag med mitt rapportskrivande och min bror med hans bok och läste en kopp te. Då och då tog jag ur mina hörlurar och så samtalade vi om något viktigt och bra. Han läste igenom hela boken innan det var dags att röra sig vidare. 

Julius Cavallin - Nom nom!
Jag ska medge att jag har kommit rätt så långt den här dagen. Rapporten är snart klar för ett första utkast som jag ska skriva ut och revidera. Huvudfokus imorgon blir till att motivera hur jag byggt upp min rapport och sammanfatta detta i slutet av rapporten. Det är högst avgörande för att påvisa för min lärare i kursen att jag faktiskt har läst alla dom där 310 sidorna i förra veckan.

Stegräknaren visare knappa 2500 steg idag. Det är rätt pinsamt. Jag skulle ha tagit mig mer tid att ge mig ut i värmen men tid är bristvara. Imorgon får jag försöka förbättra mig, kanske hinner jag till och med springa om jag kommer upp i tid. 

Värt att tilläggas är att jag faktiskt igår hade bra framförhållning när det gällde matlagning. Jag hade faktiskt handlat hem det jag behövde för att överleva en hel helg utan att behöva gå ut. Så tillagningen av cesarsallad gick alldeles utmärkt, den blev på mitt eget sätt med morötter :) Kalla den för Julius Cavallin eller något! Varmt välkomna på en smakbit någon dag! 

Jag måste hitta metoder för att kunna studera och ta hand om min kropp samtidigt. Det blir garanterat enklare utan ett heltidsjobb vid sidan av men o andra sidan ökar studietakten från halv- till helfart. Jag tror på den här satsningen, fy fan va skoj jag ska ha kommande åren!! Kunskaper och kontakter i massor!!
Nu ska jag göra som jag gjorde igår kväll. Jag ska ställa in mobilen på sleep-timer och slå igång tung elektronisk musik att somna till. Då blir det som att somna till fest och det är bra förutsättningar för att vakna full av energi och glädje imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar