Facebook

2014-05-02

Vecka 51 - Dag 349

Bild: Itrim Sverige - kan anpassas till flera situationer..
Jag jobbar helt klart inte bäst under press, det blir bara dåligt då! Idag skulle fokus vara på studier men jag har faktiskt sovit bort större delen av dagen. En promenad för att köpa lite ramlösa gjorde jag under eftermiddagen.. sen hem igen.. Det är jobbigt nu och det enda som kan lösa problemet är att jag tar tag i den här uppgiften.

Lärdomen av våren 2014 blir att bättre värdesätta min egen tid. Den kan inte bara kastas bort utan måste fokuserat läggas på sånt som är viktigt. Jag har länge satt andra i främsta fokus och kommer nog göra det framöver också. Men skillnaden blir snarare att jag måste prioritera min tid bättre och säga nej till nya utmaningar. Dessutom så kan jag inte bara anta nya utmaningar bara för att dom verkar roliga, tiden räcker inte riktigt till alla gånger. Samtidigt får man inte glömma bort att ha roligt, men det är skillnad på att ha roligt och att ta åt sig ett långsiktigt åtagande som är roligt.

Jag skulle behöva en lång semester och återhämta mitt huvud något. Någon sån lär dock inte bli av på ett tag. Viktigt nu är att bibehålla vikten under denna jobbiga period och ständigt ha koll på vågen. Ta sig tid till vardagsmotion är minst lika viktigt, om det så bara är en promenad till affären.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar