Facebook

2014-05-02

Vecka 51 - Dag 350

Idag var det både som en måndag och som en fredag på samma gång. Spännande med såna dagar!

Vid 11 tiden fick jag ett SMS om att ett hjärtstopp inträffat i närheten av där jag var. Jag är med i ett projekt som drivs av Södersjukhuset sedan några år tillbaka där man får ett samtal och ett SMS när någon drabbas av hjärtstopp i närheten. Några har säkert hört talas om det via media och andra kanske har hört mig babbla om det. Hur som helst, idag var mitt 4:e SMS larm sedan jag gick med för ett par år sedan och idag var första gången jag kom fram före blåljuspersonal. Det tror jag till stor del beror på min förbättrade kondition. I det här fallet så var det andra som redan påbörjat HLR så det behövdes inte mer folk, men det kändes ändå bra att kunna nå fram med möjlighet att bistå om så behövdes.

Ikväll har jag spenderat åt studier som vanligt. Blir inte mycket kreativt bloggande när jag bara skriver om mina studier hela tiden. Mycket fokus på framtiden nu dessvärre, lite tid till att faktiskt leva i nuet. När jag nått ett år på denna blogg kommer jag ändra från att ha bloggat dagligen till att istället blogga veckovis, jag tror det är bra om det ska finnas något vettigt att läsa framöver.

Nu blir det till att försöka sova i 9 timmar innan en fullsmockad lördag med skrivande på min rapport måste fortgå. Jag måste helt enkelt vara klar imorgon om det här ska bli bra! En ångestladdad uppgift ur världen vore så himla skönt!! Att plugga och jobba parallellt är nog inget jag rekommenderar den som inte har mentaliteten för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar