Facebook

2014-04-27

Vecka 51 - Dag 345

Dagarna tickar på värre än en sekundvisare på klockan! Tiden går vansinnigt fort! Än fortare nu när solen åter är här igen. Solen får en helt ny innebörd och betydelse när man väger 40 kg mindre. Konstigt men sant!

Idag började jag med att åka in till stan och träna lite. Sprang 3km på löpbandet på 20 sekunder snabbare tid än igår. Skillnaden idag var att jag tränade på att köra ganska hårda intervaller för att få upp flåset och tempot vid höga hastigheter på löpningen. Jag började köra några minuter på 10 km per timme, sen gick jag ner och körde minutintervaller. En minut på 5 kmh promenad, därefter en minut 13 kmh löpning. Normalt ligger jag runt 9-10 km per timme konstant så att komma upp i 13kmh var riktigt  jobbigt! 

Efter träningen så jag jag och Anton och handlade lite mat på Lidl. Jag var fast besluten om att laga mat idag. Det var bara ett så bra beslut nu i efterhand. Igår när jag åt en Cesarsallad i Kista galleria så tog tjejerna på Espresso House fram en färdig tallrik ur kylen och den smakade bara kasst. För 95 kronor var det inte värt, då hade jag lika gärna kunna gått till Konsum och köpt en färdig för 25 kronor, den klassen höll salladen. Så idag tänkte jag till och köpte hem det jag behövde själv.

Allt som allt gick det på 115 kronor och det tog lite längre tid att tillaga än om man går ut. För första gången i mitt liv har jag också stekt kyckling.. jättekonstigt.. men det har aldrig blivit av innan.. har aldrig funnits ett behov av att steka kyckling. Både fisk och kött har jag stekt ett antal hundra gånger men kyckling kom på agendan först idag.

Det blev riktigt bra och riktigt gott. Min sallad räckte till en stor portion och två hela matlådor. Gissa om kollegorna på jobbet imorgon kommer bli förvånade över att jag faktiskt har låda med mig för en gångs skull. Det kanske till och med blir så att jag lagar mat flera gånger framöver. Tänk om jag till och med skulle ta och öppna mina fina kokböcker från Itrim någon gång!!



2 kommentarer:

  1. Kokböckerna är jättebra! Öppna dom och börja laga mat. Som student har du inte råd att äta ute och dessutom vet du vad du får i dig.
    Cia

    SvaraRadera
  2. Nu saknar jag måndagen, somnade du ifrån 346?

    SvaraRadera