Facebook

2013-10-26

Vecka 24 - Dag 162

Kom upp i relativt tidig tid idag, i alla fall för att vara lördag. Uppstigning klockan 10:00 och raka vägen till köket, jag var vrålhungrig! Den här veckan har jag bara hunnit träna en gång och två dagar återstår av veckan så det lite läge att börja röra på fläsket.

Men, att vara på landet innebär också att man får hjälpa till med de sysslor som behöver göras. Exempelvis ska hästarna förflyttas från stallet till hagen. Min älskade familj har två hästar, en stor och en lite mindre. Så här tog jag och gjorde mitt bästa och hjälpte till!

Det var lite som mamma sa, det är snarare hästen som gick på promenad med mig. Regn och rusk dock så de snygga gummistövlarna var obligatoriska.

Under dagen smet jag, mamma, Alex och mina båda systrar och åkte till Halmstad för att bada i simhallen. Vi började med att slå på stort och åka vattenrutschkana och strömvirvel! Riktigt rolig lekplats för hela familjen :) Sen så ville dom äta så jag passade på att köra 30 minuter ombytt motion i motionsabassängen. Riktigt skönt att få simma igen och tekniken sitter kvar som den ska.

En annan sak jag märkte av dagens besök i simhallen var att jag har mycket svårare att hålla mig flytande utan att faktiskt behöva röra på mig. Troligtvis på grund av en ökad brist på flytande kroppsfett! Jag får helt enkelt börja använda badring.

Idag flyttade jag lunchen till middagen och njöt av grillat kött tillsammans med hela gänget. Dessutom kom min bror förbi och sa hej vilket var mycket roligt med tanke på att han jobbar så mycket. Stegräknaren står på ca 6000 steg, även idag får jag underkänt.. det gör lite ont att inte uppnå mina dagliga mål.. måste hitta en lösning på det. Om man slutar uppnå sina dagliga mål så slutar man så småningom även att nå sina långsiktiga mål.

Ikväll blir det troligtvis att gå och lägga sig i tid. Jag är rätt trött efter dagens fullspeckade aktivitet. Simhallen tog framförallt kål på krafterna och energin. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar