Facebook

2013-10-27

Vecka 24 - Dag 163

Kom nyss hem efter en bilresa från Halland. Hyfsat jobbigt att köra bil då det dels var kolsvart ute och dels så ösregnade det större delen av resan. Men nu sitter jag här, livs levande och bloggar igen!

Helgen börjar nu närma sig sitt slut och det är dags att börja förbereda vardagslivet igen. Imorgon väntar invägning och gruppträff, på tisdag är det dags för halvårsuppföljning med tillhörande revidering av mina mål. Denna gång är jag betydligt mer oförberedd än förra träffen och av den anledningen har jag bokat om så att jag kommer köra 50 minuter istället. Jag tog ut ett motivationssamtal och använde det vid hälsouppföljningen för att få mer tid då jag tycker att 25 minuter är lite för lite tid för en uppföljning. Dessutom måste jag hinna med konditionstestet innan så att jag ser hur den har förbättrats.

Idag så har jag och min syster Isabelle sprungit 5,7 km tillsammans. Häftigt att få springa med sin syster och kunna hålla samma tempo som henne. Det var en blandning av löpning i terräng som på asfalt. När vi blev trötta så körde vi lite intervall. Överlag så var det ett skönt pass och jag kände att jag var rätt mör i benen efteråt men att om jag ville så skulle jag säkert orkat någon kilometer till. Så milen till nästa sommar är inte omöjligt!

Sedan var det lunch, hämta hästar ur hagen, duscha och packa resväska som gällde innan resan hem blev av. När jag packade resväskan och hade lite bråttom så kopplade mamma in super mario kart på nintendo wii spelet och vi tävlade. Riktigt roligt att få spela det spelet igen men varken jag eller mamma hamnade på prispallen i turneringen. Vi har helt enkelt blivit för stela för det där spelet.. när till och med datorn slår oss båda.

Underbar helg som sagt, men min älskade familj. Synd att det kräver 10 timmars restid av helgen för att komma ner. Nu väntar lite musik innan det är läggdags. Trevlig vecka!

1 kommentar:

  1. En händelserik helg, nästa gång ser vi till att bli utslängda från badet, nära skjuter ingen hare :) jag ska träna på super Mario nu när Alex är här, så kanske jag slipper va den evige förloraren.

    SvaraRadera