Facebook

2013-10-28

Vecka 24 - Dag 164

Måndag och gruppträff igen. Dagens ämne var ööh.. *tjuvkikar i övningsboken*.. att umgås kring mat och dryck! Vi var fyra stycken deltagare idag, synd med så låg närvaro i gruppen. Innan träffen så var det såklart invägning. Vågen stod på 98,2 kilo och därmed är jag nu officiellt under 100 kg!

Efter allt slitande så har jag nu nått delmål 2 på riktigt. Skönt att även Itrim-vågen ville ge med sig till slut!

När gruppträffen var över så var det först dags för att genomföra konditionstestet och därefter tänkte jag träna 30 minuter. Jag hämtade ut tidtagaruret i vanlig ordning och gick ut i regnet. På vägen ner mot startplatsen där man börjar köra så laddade jag spotify med Olympia med E-type i traditionell konditionstest-anda. Sen var det bara att börja gå så snabbt jag bara kunde.

Eftersom att jag inte hade en aning om vad jag hade för tid på förra testet så var det lite svårt att få en referens på tidtagaruret. Det enda jag visste var att jag var tvungen att gå så snabbt jag bara kunde och verkligen ge max. Svårt att inte gå över till jogging och hålla sig gående men det fungerade. 50 meter kvar så händer det som absolut inte får hända!

Jag trampade snett och stukade foten. Men som en krigare så var jag tvungen att komma in i mål oavsett vad! Så de sista återstående sekunderna haltade jag in i målet. Min första tanke var att jag är mentalt förberedd på en skada. Att jag inte skadats på 6 månader med aktiv träning är egentligen ett under! Till en början kändes det som att jag skulle klara tre varv i cirkeln utöver konditionstestet men efter en stund med foten i högläge så insåg jag att det inte riktigt var läge för det idag. Dessutom blev foten bara ömmare av att få vila en stund så jag gick ut och tog första bästa taxibil hem.

Men hur gick det då på konditionstestet, blev det någon förbättring?
  • Första gången jag gick testet så hade jag tiden 6 min och 19 sek. Då ansträngde jag mig som ett djur och kom verkligen i mål på det som då var bästa möjliga tid.
  • Andra gången jag testade var för ett kvartal sedan. Tiden då var 5 min och 50 sek och även då kände jag att jag gjorde mitt bästa.
  • Idag var tredje gången och tiden blev 5 min och 22 sek. Alltså totalt nästan en förbättring på 1 minut på samma sträcka.
Det man gör med dessa tider är att man jämför dom mot det BMI jag hade när jag testades och därefter får man fram ett resultat. När jag kollade på tavlan så såg jag till min glädje att jag nu kommit in på grön nivå och att jag nu har bra kondition!

Imorgon väntar hälsouppföljning, dessutom ska jag vara ute på Bromma flygplats klockan 07:00 och hämta upp en samarbetspartner som kommer med flyget. Jag hoppas på att foten läker så pass mycket inatt att jag kan köra bil imorgon, annars har jag problems. Hej så länge!



1 kommentar:

  1. Grattis till den officiella vikten, hoppas inte stukningen är allt för svår. Vi väntar på att stormen Simone ska komma, för stunden är det väldigt oroväckande lugnt. Den tidigare blåsten försvann!

    SvaraRadera