Facebook

2013-10-30

Vecka 24 - Dag 166

Foten kändes bättre idag. Mycket tack vare att jag smorde in den med Voltaren gel innan jag somnade. När jag gick upp så lindade jag in den ordentligt så kändes det mycket mer stabilt. När jag sedan fick på mig både strumpor och skor så gick det att gå utan krycka och så blev det.

Frukosten idag... herre gud.. blääää.. men det är i sin ordning. Vill man gå ner i vikt så ska mat inte vara god. Hemskt ändå att  kämpa så här länge. Men gårdagens hälsouppföljning och motivationssamtal gjorde verkligen något med mig. Fick höra vissa små meningar som gjorde stor skillnad, jag förstår inte hur Frida bär sig åt för att hitta just dom små rätta sakerna att säga!

Sen så var det mängden frukost.. ett glas yoghurt med müsli var allt.. äpplet åt jag först vid 11 tiden efter morgonens möten. Vid 12 så blev det lunch med ett gäng kollegor. Cesarsallad med för mycket kyckling och bacon och för lite sallad.. går ut fel.. jag kan inte göra så. Imorgon gör jag om och gör rätt.. lunch med Piotr bokad så då får det bli salladsbuffé med något random.

Under dagen så har jag känt mig hungrig. Vid 15 tiden  blev det ännu en frukt, en mandarin. Vid 16 respektive 19 så blev det chokladbar som vanligt. Att äta så begränsat motiverar mig nästan att jag inte är klar med min resa riktigt än och att det är långt kvar till mål!

Idag har jag dessutom haft ont i halsen. Någon form av förkylning på ingång. Inte bra med tanke på att jag vill träna! 2011 hörde en gammal klasskompis av sig och ville ut och springa med mig.. då kunde jag inte för att jag inte ville riskera att skada mina knän. Nu har jag tagit kontakt och vi ska boka en löptur i ursvik när jag mår bättre!

Imorgon ska mina kompisar i styrelsen komma hit och inspektera min lägenhet och främst mina fönster. Så borde städa nu ikväll innan jag går och lägger mig så att det ser rent ut imorgon. Orken är inte direkt stor dock. Men det är bara att ta sig i kragen och köra!

Hörs av imorgon, lång dag väntar även då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar