Facebook

2014-04-13

Vecka 49 - Dag 330

Fördelen med att gå och lägga sig i tid är allt som oftast att man också vaknar i tid. En solig lördagsmorgon klockan var 07:00 och jag var utvilad. En bra start på dagen som började med att ligga kvar i sängen och bara surfa runt på mobilen innan jag bestämde mig för att kliva upp. Det första jag gjorde var att ställa mig på vågen där hemma: 82,8 kg. För första gången stod hemmavågen på målvikt. Nu ska jag bara övertala vågen på Itrim på måndag om att den ska stå på samma siffra eller lägre!
Började dagen med att gå ut och springa en mil. Härlig vårsol även om det var lite småkyligt ute. Eftersom att klockan var tidigt på morgonen var det heller inte allt för mycket folk ute. Riktigt skönt att kunna få ut en skön löprunda som en bra start på dagen. Dessutom på en hyfsad tid. Milen sprang jag på 1 timme och 15 minuter.

Därefter hem, fräscha till sig för att sedan ge sig iväg till Espresso House för att få i sig lite lunch. Cesarsallad stod på menyn och därefter 3 timmars studier på plats. Lyckades läsa mig igenom ca 70 sidor idag vilket är riktigt bra. Imorgon har jag bara ca 40 sidor att läsa för att vara i nivå på kursen! 

 Ikväll firade vi en god väns födelsedag ute i Farsta. Riktigt trevlig med mycket mat och dryck. Förhoppningsvis så förbrände jag alla kalorierna som intogs ikväll med milen jag sprang på morgonen. Nu ikväll vägde jag mig och vägde 84,1 vilket var exakt samma vikt som jag hade igårkväll. Ja, lite freak när det kommer till siffrorna just nu. Jag hoppas på det bästa till måndagen om jag så ska svälta och träna skiten ur mig på måndag så ska jag nå min målvikt!!! 

Nu väntar några timmar sömn innan det är städdag i föreningen imorgon. Fullt ös medvetslös!

1 kommentar:

  1. Härligt med en milrunda och lycka till på vågen imorgon!

    SvaraRadera