Facebook

2014-04-14

Vecka 49 - Dag 332

När jag vaknade upp idag var inställningen målvikt till varje pris. Om jag så skulle svälta hela dagen och springa en mil innan jag vägde in mig idag så skulle jag ha nått i mål. Sen kollade jag kalendern och insåg att den taktiken var körd! 

Så jag kunde inte mer än göra det bästa av dagen och ta den som den kom. När jag väl skulle ställa mig på vågen innan gruppträffen var jag inställd på att jag inte skulle nå målvikt, men något halvt kilo därifrån var ungefär vad jag räknat med. Istället fick jag resultatet att jag gått upp sedan förra invägning och nu vägde hela 85,2. 

Visst, inte vad jag räknat med. Men samtidigt inte någon större förlust. Man måste lära sig att ta sina smällar och bara jobba vidare mot slutmålet på andra vägar. Jag menar, jag har trots allt ändå gått ner 48 kg! (och det är bra det, även om det inte är lika bra som 50 ;)

På dagens gruppträff tog vi fram en handlingsplan inför påsken när det gäller ätande, motion och motivation. Det står ju små påskägg lite här och var på kontoret nu så det är bara till att hålla fingrarna i styr och komma ihåg att ett påskägg är väldigt många steg! 

Efter gruppträffen åkte jag från kungsholmen ut till Huddinge där min halvsyster precis skulle gå på sin absolut första informationsträff på Itrim Huddinge C. Hon har vunnit ett års medlemsskap i en stor tävling dom hade (och hur stor är chansen att just hon vinner!!). Häftigt hur som helst och jag åkte dit för att vara moraliskt stöd och svara på frågor om så fanns. 

I övrigt lagt lite tid på att börja läsa nästa kapitel i boken om processer jag pluggar om. Boken är så himla bra och önskar bara att jag hade mer tid att läsa och göra något mer med informationen. Varför är inte varje dygn 48 timmar istället? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar