Facebook

2014-04-18

Vecka 49 - Dag 335

Tillbaka på ruta 1?

Jag ska faktiskt säga det att jag för första gången på denna 335 dagar långa resa är uppriktigt rädd för att jag nått ett riktigt "återfall". Jag mår inte bra av det för fem öre och jag har hela helgen framför mig. Det har till och med gått så långt att jag till och med funderar på om en period med VLCD (pulver) är aktuellt att återinföra.

Påsken och tillhörande lösgodis på jobbet har tagit kol på mig. Idag höll jag mig ifrån godiset hela vägen fram till 14:00 och sen så small det av igen. In i en värld av missbruk. Så fel att det är så fel. Jag är inte helt frisk när det kommer till sockerberoendet. Men men, nu har jag fyra dagar ledigt från jobbet i alla fall så förhoppningsvis återhämtar jag mig till viss del nu.

Nä men jag ska inte belasta er med mitt skit nu. Jag går och lägger mig och hoppas på att tiden löser mina problem som vanligt! Snart är det helg igen.  

2 kommentarer:

  1. Du är inte tillbaka på ruta 1, du har kommit fantastiskt långt! Men jag förstår att det känns tungt att inse att sockersuget inte har gett sig. Jag hamnade i samma situation för några veckor sedan när jag var förkyld och började tröst äta, och tyvärr får jag erkänna att jag också har ätit av påskgodiset på jobbet denna veckan... Men återfall är inte det samma som att vara tillbaka på ruta 1! Återfall kommer vi alltid få, men det är bara att se till att lära sig något på varje återfall och förhoppningsvis blir de mindre och lättare att hantera med tiden! Jag tror på dig! Ha en riktigt bra påsk!

    SvaraRadera
  2. Tänk så bra att ta ett återfall när man har Itrim att luta sig på - det är ju därför programmet är 2-årigt. Då hinner vi alla få vårat första återfall och lärt oss att vi inte är uträknade för det.
    Konstigt nog känns det som om man är tjock igen när man ätit onyttigt fast man kan inse att det är omöjligt att lägga på sig alla kilon igen av en påse godis eller extra mat.
    Jag har lyckats avstå från påskgodiset men började äta mackor igen för några veckor sedan. Mackor är mitt godis. Pratade om det på 6-månadersuppföljningen och har bokat ett extra motivationssamtal om 4 veckor för att ha en sporre. Och nu finns inget surdegsbröd hemma. Man får ha olika strategier, kan tänka mig att jag kommer att använda mig av denna i jul och nästa påsk - plocka ut den godisbit du tycker mest om och spar den till sent på kvällen. Då triggas inte godissuget igång när tillgången är fri och man har något att se fram emot som kan göra att man kan avstå resten. Tror inte du behöver VLCD nu utan håll dig till måltisdordningen och HF-, Då innebär en handfull godis att du måste avstå från ett mål mat.
    Det här klarar du!
    Cia

    SvaraRadera