Facebook

2014-04-11

Vecka 48 - Dag 329

Sociala medier i all ära. Igår publicerade jag bilden på mig i kostym från gårdagen i jämförelse på mig i kostym för 15 månader sen. Denna publicerade jag på facebooksidan "för sista gången" och bilden har i skrivande stund sets av 4 508 personer. Det är häftigt! 

Det har varit kämpigt idag med. Men trots en tuff arbetsdag har jag lyckats komma upp i 5000 steg. Hemmavågen stod på 83,0 när jag vaknade och jag hoppas verkligen att jag kan nå målvikt till måndagens invägning på Itrim. Då vill jag väga 82,8 kg, vilket skulle innebära att målvikten är nådd! Högst troligt når jag inte min målvikt vilket innebär en försening på uppskattningsvis en månad till. Nästa vecka fyller jag nämligen år och ska fira vid två tillfällen genom att äta. Att äta kostar kilon som medför fördröjningar. Tufft att gå ner i vikt.

Efter jobbet idag så hade jag god lust att bara däcka i skrivbordsstolen. Samtidigt behövde jag få några sidor läst i min bok eftersom att jag under helgen behöver läsa ca 150 sidor för att komma i fas med var jag ska vara någonstans i kursen.

En kombo av precis allt helt enkelt. Samtidigt som jag värdesätter livet så mycket mer och känner att jag fått mer livskvalité så har jag ibland även allt för bråttom att snabbspola livet och att inte njuta av stunden. Svår balansgång för mig. Nu blir det väl förtjänad sömn för min del, helt utmattad och trött! Vi får se vad morgondagen har att bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar