Facebook

2014-04-06

Vecka 48 - Dag 324

Nya tag idag. Skönt att få sova ut ordentligt idag, även om jag gick upp vid 8 tiden. Dagen började med en skönt stabil frukost med müsli och yoghurt i vanlig ordning. Därefter ner till däckförrådet igen och ha det för sista gången. Jag ska lämna styrelsearbetet i föreningen om någon månad av flera anledningar. Dels vet jag inte om jag bor kvar och dels så är det inte ett uppdrag just nu har prioriterat att vilja lägga fokus på framöver.

Därefter gick jag till Kista galleria och Espresso House och åt en riktigt god cesar sallad! Jag fick för en tid sen ett tips av en vän att den var god så jag tog mig dit och jag blev förvånad över snabbheten att tillaga den samt kvalitén på maten. Rekommenderar faktiskt en sallad där! Parallellt med salladsätandet påbörjade nästa moment på studiefasen. Ny bok om processutveckling och jag är riktigt imponerad av innehållet! Boken heter processbaserad verksamhetsutveckling och riktar sig personer som antingen är i eller har planer på att leda ett företag. Jag rekommenderar den starkt om du tillhör målgruppen!

Länk till boken på Adlibris.

Efter två timmars läsande tog jag mig tillbaka till verkligheten och min lägenhet. Vände upp och ner på hela sängen och tog fram hammare och spik för att laga lite plankor som typ hade lossnat under sängen. Passade på att dammsuga lite för det var inte alls rent under sängen. Haha!

Därefter mer fokus på föreningen igen. Eftersom att vi har styrelsemöte imorgon så var det dags att göra allt som behövde göras innan nästa möte. Bland annat så ska jag gå igenom alla trapphus för att säkerställa att inget brandfarligt förekom. Fick ihop en hel del steg på denna promenad.

Väl hemma igen var jag ganska trött. Förberedde lite inför kommande event kring min födelsedag i april innan jag blev uppringd av Anton. Det var dags att åka och träna. Han körde helkropp och jag körde kondition. 5 km blev det för min del, tiden 36 minuter. Förhållandevis bra med tanke på att jag inte sprungit på ett tag. Hyfsad grundkondition ändå, men nu måste jag förbättra den ytterligare! Vill komma ner på under 30!

Efter träningen har jag varvat ner med lite serie tittande. Den gamla serien "24" säsong 1 har jag börjat kolla på. Hoppas bildkvalitén på serien blir bättre ju fler säsonger som passerar!

Nu väntar sängen och en vecka fullspäckad med äventyr. Imorgon är det motivationssamtal på Itrim med invägning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar