Facebook

2014-03-01

Vecka 42 - Dag 288

Skönt att ta en dag för återhämtning. Ställde klockan på 9 men klev väl upp ur sängen först vid 12 tiden. Spenderade mina första 5 timmar framför datorn med några koppar te och frukost / lunch vid olika tillfällen. Därefter så ville jag börja plugga så jag begav mig ner mot centrum för att införskaffa en ny markeringspenna eftersom att att de jag haft innan tycks ha fastnad på jobbet.

Vid 18 tiden började jag plugga vid Espresso House. När jag sitter där och försöker läsa så försvinner jag konstant ut i andra tankar och funderar på framtiden och är okoncentrerad på det jag ska göra. Om och om igen tappar jag fokus så det tar mig närmare 3,5 timmar att ta mig igenom en artikel på 20 sidor (på Engelska).

Bland annat så kom jag på andra banor och började tänka på mina personliga styrkor och svagheter. Främst med inriktning på inspiration och min oförmåga att bara kunna göra en sak i taget. Alltid ska det vara 100 bollar i luften, gärna samtidigt. Min viktnedgång däremot känns som att det är en av de sakerna jag faktiskt klarat av att fokusera på så där skiljer det sig nog mot det normala.

Där man inte är stark själv så behöver man ta hjälp. Ibland så kostar hjälp pengar och ibland så kan man utbyta hjälp med andra inom områden där man själv är stark. Det här går att tillämpa på många områden i mitt liv och är en av de saker jag måste fundera mer på de närmaste veckorna när jag ska fatta diverse olika karriärsbeslut.

Idag har det som sagt varit mycket fokus på återhämtning. Inte många steg på stegräknaren och heller ingen träning. Utan sömn, avkoppling och studier har varit i fokus. Jag har även klarat dag 6 på min nya utmaning att ha noll tolerans så detta ska ge resultat till måndagens invägning! Imorgon väntar en riktigt tuff utmaning, dagen inleds klockan 07:00 med ett 4 timmar långt träningspass! Det är en kompis som ska hålla i denna utmaning och jag anser mig vara stark nog att haka på! Så nu väntar sängen för att orka upp tidigt imorgon!

2 kommentarer:

  1. När jag pluggade så skaffade jag mig en fast rutin - satt i samma fåtölj hemma - lyssnade på samma sorts musik (inte för intressant utan lugnande). Kokade gott te, tände ljus. Satte tom på mig en särskild parfym för att komma i stämning.
    På detta sätt betingade jag mig under 5.5 års studier till att verkligen koncentrera mig vilket jag annars har jättesvårt för. Jag klarade alla tentor till min stora förvåning :)
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som några riktigt bra tips! Mitt problem är alltid att ta sig an utmaningen.. just nu är jag enormt trött efter dagens pass och jag skulle bara behöva påbörja den rapport som ska vara inlämnad om en vecka! :) Men man får väl va glad att det i alla fall går bra på viktfronten :P

      Radera