Facebook

2014-02-23

Vecka 41 - Dag 281

En dag fylld med blandade känslor. Livet är hårt mot de hårda, men låt oss börja på rätt sida av jordklotet.

Dagen inleddes med att jag fick äran att vakna upp av ett samtal från min kära mamma. Vi skulle träffas i Kista galleria och ta en fika. Said and done, där satt vi och diskuterade livet. En himla bra start på dagen tills dom var tvungna att sätta sig i bilen och åka hem till Halland igen. Jag kollade på klockan, den var 12:20 och jag valde att sitta kvar på cafét för att spendera tid åt mina studier.


Ca klockan 15:00 kollade jag på klockan nästa gång. Då hade jag suttit och läst i 3,5 timmar. Skönt att få lite studerande gjort men tyvärr var det långt ifrån allt som jag hann med. Imorgon får jag fortsätta med det hela.

Ikväll har jag varit ute och festat, helt utan alkohol. Jag har lärt mig under den här dieten att man kan ha roligt utan alkohol. Dessutom fick jag säkert ut 20000 steg av allt dansande på dansgolvet och jag kunde verkligen njuta av livet. Klockan 01:30 var jag för trött för att fortsätta så jag begav mig hemåt.

Klockan är nu 03:40 och jag har precis kollat färdigt på ett avsnitt av serien house of cards. I veckan när jag var på kurs så sa vår vice VD något som verkligen fastnade .. kanske inte så kursrelaterat.. men han frågade alla om vi hade någon hobby och påtalade lite diskret att ju högre ledande befattning man har, desto viktigare är det att ha en hobby som man kan komma undan till. Sen dess har jag funderat allvarligt på om jag verkligen har någon hobby.. och kommit fram till att jag har det.. några stycken till och med.

Min hobbylista:

1. Bio
2. Dansa till elektronisk musik, typiskt det jag gjorde ikväll
3. Sjunga i kör, något som jag inte har tid med just nu.
4. Träningen är väl en självklart punkt här.
5. Mobilspel då och då.. tar det över för mycket så avinstallerar jag alltid spelen.

Nu blir det några timmars sömn innan jag imorgon ska träffa en barndomsvän och springa några kilometer tillsammans utomhus. Jag har inte träffat henne sen gymnasiet så det ska bli väldigt intressant att träffas!

Tack för idag mina vänner! Kom ihåg att er utekväll räknas som ombytt motion om ni håller er ifrån alkoholen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar