Facebook

2014-02-22

Vecka 40 - Dag 280

Veckan börjar närma sig sitt slut. Ikväll har jag njutit av att träffa mina två barndomsvänner Tomas och Emelie som är i Stockholm på besök. Tomas och jag åkte ju bil upp i söndags men i måndags passade även Emelie på att ta sig upp till stan. Vi bestämde i veckan att vi skulle träna tillsammans och så blev det också.

Efter en fullspäckad arbetsdag tog jag mig så iväg mot Skärholmen. Jag vill inte direkt påstå att jag var pigg och kände ett jättesug för att träna. Väl framme vid träningslokalen så visade det sig att det fanns en rulltrappa där som inte användes... för det första så var det konstigt med två rulltrappor på ett gym.. för det andra så stod dom stilla.. knäppt.

Hur som helst så peppade mina underbara vänner mig igenom ett helt långt pass. Först 45 minuter med olika muskelgrupper och övningar innan jag sprang 15 minuter på bandet. Därefter så visade Tomas mig att det fanns ett spel på roddmaskinerna man kunde tävla mot varandra i. Ju tuffare jag körde desto större påverkan hade jag på spelet.. spännande variation på träning. Jag kan erkänna mig besegrad!


När träningen väl var avklarad så gjorde vi oss i ordning för att sedan ta oss ner till centrum och köpa med lite mat. Jag kan erkänna att jag inte riktigt höll handfast metoden vid liv denna fredagskväll.. och även när jag hade fått i mig maten så åt jag glatt upp några cashewnötter också.. kalorier i absurdum!

Imorgon är det lördag och då väntar besök från min mamma som också är i Stockholm. Sen väntar några timmar studier, det behöver jag verkligen göra för att komma i fas igen. Nu längtar jag till kudden! God natt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar