Facebook

2014-02-17

Vecka 40 - Dag 276

En dag i skolbänken. 

Idag har jag hamnat i skolbänken och gått på ledarskapskurs på företaget. Det är allt oftare jag försöker stanna till och fundera över mina egna styrkor och svagheter. Inte bara vid det här utbildningstillfället utan även vid andra tillfällen i min vardag. Genom att ha koll på sina styrkor och svagheter kan man också nyttja dessa till fullo och göra något bra av det.

För den som känner mig så vet man att jag är en öppen person, med lite fart i och som gillar att dela med mig av mina erfarenheter. Att jag dessutom tror att alla människor är ärliga och bara nyttjar informationen till något positivt är dock en svaghet. Jag får alltså lära mig att kontrollera min förmåga att inspirera men genom att tänka innan jag talar, så att information som inte skall nämnas inte nämns. Snurrade jag bort dig nu? Enkelt sammanfattat, tala klokt om det som behöver sägas och inte mer. :P

Lång dag i alla fall. Efter kursen så fick alla deltagare gå tillbaka till sina respektive hotell men eftersom att jag bor i Stockholm så kändes det dumt att ta in på hotell. Så i väntan på kvällens middagsbjudning satte jag mig tillsammans med en kollega vid ett gäng soffor för att koppla av lite. Att nämnas är att jag och denna kollega inte känner varandra sedan tidigare och att jag inte har något minne av personen sen innan (notera då att jag har världens sämsta minne).

Hur som helst så påtalar kollegan att han tycker att jag gått ner massor i vikt varpå jag nämner att jag inte kommer ihåg honom sen innan. Nej, då har han varit inne på Itrims hemsida och känner igen mig från bloggen snarare än i egenskap av kollega. Dagens nyhet blir därför att bloggen nu gjort mig till kändis! ;) Steg ett i vägen mot en kändisblogg är nu avklarad! Nu ska jag bara ringa upp Bella och se om vi kan göra ett inlägg tillsammans <3

Tack vare dagens utbildning så missade jag gruppträffen idag. Som tur är så såg jag att jag har motivationssamtal om en vecka igen så det får jag återhämta då. Jag kämpar varje dag med en vilja att hålla mig innanför ramarna men tycks lika illa misslyckas precis varje dag. Konferens medför ju restaurang och det i sin tur gör att valen inte alltid är självklara. Disciplinen har avtagit och jag mår inte bra av det. Tufft som fan, men jag får ta Frida till hjälp för att hitta tillbaka på måndag. Under tiden får jag göra det bästa jag bara kan, ingen kräver något mer än det.

Vikten idag stod på 88,8 vilket innebär att jag står stabilt på vågen. Men jag ska ju i mål! Triss i åttor är inte ett mål!!!

Dagens bloggbild blir inte en bild på ett klassrum från kursen utan en bild på någon som betyder extremt mycket för mig, min älskade lillasyster som jag fick förmånen att träffa i helgen! <3 Nu är jag mer kändis än dig på min blogg!! Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar