Facebook

2014-02-18

Vecka 40 - Dag 277

Idag har jag varit duktig. Trots utbildningsdag med tillhörande lunch och fika med mera så har jag hållit mig innanför alla mina ramar!

Dagen inleddes med tidig uppgång. Det var första gången på länge jag faktiskt klarade av att kliva upp tidigt på morgonen. Det kan ha med att göra att det också var första gången på länge som jag hade en skyldighet att kliva upp tidigt om jag skulle vara inne i stan i rätt tid till utbildningen. Klockan 06:30 vägde jag mig på hemmavågen och där stod det 88 kg jämt. Därefter i med frukost i kistan för att rätt snart därefter stryka skjorta och bege sig iväg.

På vägen till utbildningen så läste jag klart min första universitetsbok om affärssystem som jag studerar på högskola. Så nu är det dags att ta fram nästa bok och ge sig in i nästa match på kursen. Men från en kurs till en annan. Dagen med kursen som anordnades av jobbet var aningen mer innehållsrik än igår och som vanligt så går man ifrån en utbildning med betydligt mer visioner, idéer och tankar än vad man hade innan man kom dit. Lyckat!

Att jag under hela utbildningsdagen till fullo höll mig ifrån allt vad som var onyttigt så som fikabröd, ris, bröd, kakor med mera gör att jag känner mig riktigt nöjd med dagen. Att jag efter utbildningen tog min medhavda träningsväska och åkte till Itrim och tränade gjorde mig bara ännu mer nöjd med min insats! Det var helt enkelt en bra dag idag.

Jag har ju inte tränat på över en vecka så när jag väl kom igång idag kan jag tycka att jag kanske gick ut lite väl hårt. Men det kändes bara så himla skönt att få komma igång igen. Ordningen på maskinerna i cirkeln var annorlunda och det hade placerats ut lite bollar och redskap man kunde använda för att förgylla träningen lite. Lyckat!

Nu väntar en rätt tidig kväll. Ska straxt kliva in i duschen. Stegräknaren står på 8300 steg vilket är helt klart över den senaste veckans medelvärde! Helt klart en mycket väl godkänd dag idag! Ta hand om varandra så får vi utmana morgondagen tillsammans igen. <3

1 kommentar: