Facebook

2014-02-16

Vecka 40 - Dag 275

Då var det söndag igen. Hur ska vi sammanfatta den här veckan då.. spårad kanske, lite sjukdom.. och ingen träning.. jobbig helt enkelt..

Precis hemkommen efter en hel dag på resande fot. Klev upp runt 8 på morgonen och började dagen med en varm och skön dusch ute på landet. Hästarna var redan utsläppta i hagen. Mamma och hennes man (Eddie) låg på sängen, kollade på OS och spelade en kopia av flappy bird!

Kändes bara så perfekt start på dagen. Ingenting kändes komplext eller avancerat utan allt var bara så Hakona Matata. Passade på att kramas med katterna och mysa med hunden innan det blev förmiddag och min bästa vän Tomas dök upp från Malmö för att roadtrippa med mig till Stockholm. Det var säkert 3 månader sen jag träffade Tomas sist och jag blev verkligen glad över att se att även han har börjat fokusera på träning och välmående!

Resan började från urskogarna i Halland och första målet var Jönköping. Under resans gång spelades hardstyle musik (hardstyle är för den som inte vet, kort översatt med ett jävla dunk). Väl framme i Jönköping så blev det en bit mat innan vi mötte upp Natalie för en kort fika på Espresso House. Tomas och Natalie hade inte träffat varandra på över 8,5 år så det var rätt intressant att samla två så gedigna vänner på samma plats. När vi satt där så ville den ena att jag skulle flytta närmare Jönköping och den andra att jag skulle flytta närmare Malmö.. skönt att vara omtyckt över en fika i alla fall. :)

Resan fortsatte hur som helst norröver. Efter en stund nådde vi till sist Stockholm och där träffade jag Tomas familj som bor i Skärholmen. Joanna och Robert (som dom heter) har inte träffat mig sen jag påbörjade min viktresa men har flitigt följt bloggen så blev inte allt för förvånade av att se en ny Micke i vardagsrummet. Efter lite drygt 1-2 timmar i soffan med småpratande så begav vi oss vidare mot slutdestination Kista.

Nu är jag äntligen hemma och sitter och kolla på en serie jag fick tips om under vår road-trip. En clown till kaffet som finns på kanal 5 play. Den handlar om en rad komiker ur den Svenska komiker eliten som träffas på samma sätt som i "så mycket bättre" med lite tävlingar och uppträdanden. Rekommenderas för den som har lite tråkigt såhär på kvällen.

Idag när jag kollade veckans agenda så insåg jag att jag var tvungen att ställa in morgondagens gruppträff på Itrim. En konferens/utbildning med jobbet i två dagar som bidrar till att jag är upptagen. Lite trist men ska försöka hitta en dag som jag tar igen den här träffen som handlar om motion.

Ny vecka, nya äventyr! Dags att leta fram övningsboken igen och börja om på nytt! Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar