Facebook

2014-02-20

Vecka 40 - Dag 279

Träning har inte alltid varit en självklarhet i mitt liv. Visst jag spelade fotboll som barn, körde ett år med friidrott, simmade ett år och gick på judo i ett år.. men det var ungefär det min barndom innehöll på rörelsenivå. Ju äldre jag blev desto mindre rörde jag på mig. På gymnastiken i skolan i högstadiet så slutade jag att ta med mig träningskläder till skolan och slutade även att gå på dom lektionerna. Det var roligare att göra andra saker..

De senaste åren har följt i samma bana. Att springa har inte varit möjligt av två skäl.. dels så vägde jag så mycket att så fort jag gav mig på ett försök att springa så fick jag ont i mina knän, smärta som satt kvar i 3-5 månader efter mitt försök. Det andra skälet var att jag inte hade kondition nog att springa mer än 100 meter innan lungorna kollapsade.

Eftersom att simningen och kunskapen att crawla alltid har följt med sedan barndomen så har det varit enkelt att göra för att hålla sig i rörelse. Att väga så mycket och simma så snabbt har också varit en stor frihetskänsla i många år. Nu börjar jag uppleva samma frihet även på land, jag har blivit ett däggdjur!

Itrim tog en nål och stack hål på denna bubbla samma sekund som jag klev innanför dörrarna hos dom första gången. Inga krav på hur man gör, korta intervaller på 30 sekunder, enkelt att hålla sitt eget tempo med sin egen puls och framför allt så var det roligt med skön musik! Cirkelträningen blev inkörningsporten till mitt nya aktiva träningsliv.

Idag publicerade Itrim kungsholmen lite nya träningstips på hur man kan göra övningar i denna cirkel. Det som är bra med filmen är att hela cirkeln kommer med på film så att du som funderar på att komma igång själv får en bild av hur det ser ut.

Spana in filmen på deras facebooksida här:
https://www.facebook.com/photo.php?v=635381019843232&set=vb.158254990889173&type=2&theater

Dagen har i övrigt präglats av arbete och föreningsliv. Mellan dessa hann jag med ett träningspass med Anton på fitness. Jag hade inte så mycket ork så det blev 15 minuter på löpbandet och 15 minuter styrka innan jag satte mig och spelade mobilspel istället ;) Mitt tips är att skaffa sig en träningskompis för er som inte har en. Den jag har klättrar i taket så fort han kan.. en dag ska jag också kunna det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar