Facebook

2014-02-24

Vecka 41 - Dag 283

Jag är så himla glad att jag hade bokat in ett motivationssamtal idag. Jag vet ärligt inte hur hon på 25 minuter lyckas vända skeppet och ge mig just motivation till att fortsätta. Utan samtalen hade resan inte varit möjlig!

Hur som helst så pratade vi mycket kring den senaste tidens orsaker till varför jag viktmässigt står still just nu. Jag befinner mig i en gråzon och måste hitta tillbaka till mina svartvita regler för att lyckas komma i mål igen. Jag har dessutom satt upp ett nytt delmål.

Idag vägde jag 88,3 kg vilket är 0,1 kg högre än förra hälsoträffen. Ett förhållandevis bra resultat efter de senaste veckornas urspårning. Mitt nya delmål är att nå 85 kg och slutmålet står kvar på 82,8 kg. För mig är det förhållandevis enkelt att gå ner 3,3 kg så nu kör vi, det gäller bara att ge sig fan på det.

Dessutom fick jag till och med ett verktyg att använda när jag närmar mig ett felaktigt val. När jag funderar på att äta eller dricka något som är utanför min svartvita kostram så måste jag stanna upp i två minuter och fundera på en hel del saker som jag skrivit upp på en lapp och lagt i min plånbok. Det får jag helt enkelt se som verktyget att nå detta delmål och mitt slutmål.

Så nu gäller det att hålla sig till en stabil och utarbetad frukost, en lunch enligt handfast minus, en måltidsersättning på eftermiddagen och en måltidsersättning fram mot kvällen. Däremellan är en till två frukter, mineralvatten och tuggummi acceptabelt. Allt annat är att gå utanför ramarna. Låt oss kalla detta för dag 1 på min slutgiltiga resa.. bara för att förvirra er alla något mer.

Dagar innanför ramarna: 1

Nu kör vi!

1 kommentar: