Facebook

2014-03-02

Vecka 42 - Dag 289

Nyvaken.. sådär jätteseg som man kan vara efter en powernap mitt på dagen. Jag gjorde i ordning en kopp te, ställde den på vardagsrumsbordet och somnade i soffan. Får se om jag får i mig något te idag eller om jag ska fortsätta somna ifrån mina koppar.

Denna söndag började klockan 06:00 då jag vaknade upp på soffan. Jag kunde inte sova i min egna säng igårkväll så jag gick och lade mig i min supersköna soffa istället. 5 timmars sömn gav det mig och det var dags att bege sig till Actic Kista för att kolla på vasaloppet! Ni som har följt mig på facebook under dagen vet ju redan att det har slagits en hel del rekord idag. Ni som inte har börjat följa bloggens egna facebooksida får gå in och göra det! 

Utmaningen var att vi skulle börja träna klockan 07:30 och vi fick inte sluta innan sista man gått i mål på Vasaloppet. Det vill säga motsvarande nästan 5 timmar av TV tittande på våra träningsmaskiner. Vi var ca 20 personer som dök upp i lokalen och antog utmaningen. Från SBT Idrottsförening (där jag är ordförande) deltog jag och Tony i enade utstyrsel!


På de timmar jag var där så han jag köra följande pass:
  • 85 minuter uppvärmning löpband
  • 15 minuter cykel
  • 60 minuter crosstrainer
  • 60 minuter löpband
  • 30 minuter cykel
  • 20 minuter band
Totalt 4 timmar och 20 minuter träning genomförd! Ett helt otroligt träningspass som slår alla rekord!

Dessutom har jag idag slagit nytt stegrekord, det nya rekordet är: 34 237 steg på en dag! Det är en sjuk siffra det! Haha!

Efter passet så gick vi fyra stycken gemensamt och åt lite mat i Kista galleria. För mig blev det ett nyttigt alternativ med kebabsallad innan jag begav mig hem. Väl hemma så gjorde jag i ordning mig en kopp te... och resten vet ni ju... haha!

Roligt att utmana sig själv! Nu får vi se om jag kan återhämta lite energi och kan få med några timmars studier! Kärlek så länge! 

1 kommentar:

  1. Sjuk grej! Kan tänka mig att de var mycke roligare o göra just den sortens träning medan man kollar på just vasaloppet och har ett mål som just har med det att göra. Jag hade lätt velat göra något sådant om jag hade haft konditionen och medicinskt haft bra hälsa! du är grym, respekt! Love syrran

    SvaraRadera