Facebook

2014-03-05

Vecka 42 - Dag 291

Vilken känsla! De senaste två dagarna har jag gett mig fan på att jag ska skriva min universitetsrapport och ha ett utkast klart till onsdag morgon. På två dagar har jag förutom att arbeta heltid även lagt ner närmare 16 timmar på att skriva klart ett utkast på denna 5 sidor långa rapport. Det känns bara så otroligt skönt att det nu är klart och nu återstår en veckas finslipande innan rapporten på måndag ska vara inlämnad!

Death to the semla! Nom nom!
Nu ligger jag bara efter med läsandet. Jag behöver läsa 7 kapitel (i princip en hel bok) för att komma ikapp den tid jag har lagt ner på annat. Detta för att vara i fas till nästa inlämning om 3,5 vecka. Dessvärre så har studierna kommit i vägen för träning och steg dessa dagar. Jag kommer inte att lyckas komma upp i fyra pass denna vecka om jag inte tränar när jag åker till Halland. Men inte ens då kommer jag komma upp i fyra. Ibland får man göra prioriteringar här i livet.

En annan sak som jag gjort under dessa två kvällar av studier är att jag har ätit en måltidsbar extra för att ha energi till att studera och att inte bli ofokuserad på grund av hunger. Denna har jag ätit klockan 22 som en regelbunden uppföljning till den bar jag åt klockan 19. Det är givetvis inte bra att äta sent på kvällen men som sagt, man får göra sina prioriteringar om man vill lyckas på sikt!

Idag har det också varit en välkänd fettisdag med semlor. Jag kan lyckligt och stolt framför att jag inte ens har känt ett sug efter att äta en semla. Även om jag till och med hade 40 semlor framför mig i kartonger på jobbet så hade jag inte ens en tanke på att äta. Det innebär att jag är på rätt väg!

Klockan har slagit midnatt, imorgon bitti kommer min bror över hit och äter frukost med mig så ska vi gå igenom rapporten tillsammans. Kärlek så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar