Facebook

2014-03-04

Vecka 42 - Dag 290

Oj.. tiden gick snabbt. Klockan är 00:30 och jag lyckades för en gång skull komma igång med att skriva min andra universitetsrapport. Om jag själv fick bestämma så skulle jag kunna sitta hela natten och skriva nu när jag äntligen kommit igång. Jag skulle vilja ha ett första utkast klart till onsdag morgon så man får passa på medens man kan och är inne i det.

Idag var det gruppträff med obligatorisk invägning. Ämnet på dagens träff var "tankens kraft 2". Vi var tre stycken medverkande i gruppen denna gång så jag var inte helt ensam när vi diskuterade hur man med hjälp av positiva tankar kan förändra sitt beteende.

Dagens vikt då... har veckans hårda arbete med att hålla sig innanför de svartvita ramarna gett något resultat? Har alla dessa liter te resulterat i att jag med hjälp av vatten har lyckats tömma fettdepåerna något? Glädjande nog så har det faktiskt det. På en vecka har jag gått ner 1,7 kg till nuvarande vikt 86,6 kg. Andelen fett var 18,9% mot förra veckans 19,7%. Jag erkänner att jag själv är lite imponerad över att även jag kan om jag ger mig fan på det!

Träningen efter gruppträffen uteblev av en enkel anledning, extrem träningsvärk från igår. Extrem kanske är till att överdriva men jag är seg i hela kroppen och har knappt orkat gå idag. Jag packade inte ens träningsväskan på morgonen för jag visste att det inte skulle finnas ork.

Efter passet tog jag mig till Kista, satte mig på Café och började kladda på vad jag behövde för att kunna påbörja min rapport. Två böcker, en hög med papper och en dator hade jag dukat upp tillsammans med min kopp te. Skönt att jag nästan börjar känna mig hemma på det där stället. Där blev jag kvar i ca 2 timmar innan jag hade tillräckligt med material för att kunna komma hem och påbörja rapporten, och resten vet ni ju ;) 

Nu måste jag helt ärligt ta och sova om jag ska vara ansvarsfull och komma till jobbet i tid imorgon! 

Dagar utan socker: 7 st
Total viktnedgång: 46,2 kg
Kvar till delmål (85 kg): 1,6 kg
Kvar till slutmål* (82,8 kg): 3,8 kg

* Notera att det inte är siffran jag jagar utan när jag väl är nere så kommer jag börja jaga fettprocenten i kroppen som idag var på 18,9. En procentnivå som jag ska ner till har jag inte tagit fram än utan gör det vid nästa uppföljning med min hälsorådgivare.

Hej på er! <3

1 kommentar:

  1. Ligger lite efter med bloggläsandet, men måste bara kommentera att jag tycker det är så kul att se att du skriver att du är imponerad av dig själv :) Det ska du så klart vara!! Grymt jobbat!
    Själv har jag haft en tuff månad, men nu är jag piggare igen och du har inspirerat mig med din nystart, så nu satsar jag också för att ta tag i mina sista kilo ner till målvikt.

    SvaraRadera