Facebook

2014-01-25

Vecka 37 - Dag 253

Dag 253 har varit aningen spontan.. Började med att jag vaknade upp klockan 08 denna underbara lördag fast bestämd om att bege mig till fitness i Kista och springa löpband! Fast bestämd om att spring en mil påbörjade jag min jogg. Det slutade med en vit sko som färgats röd och efter 1 timme, 9 minuter och 52 sekunder var jag i mål. Nytt personligt bästa på milen med 14 minuter! Nästa vecka måste jag investera i ett par nya inomhusskor för mina tår tar för stunden väldigt mycket stryk i de skor jag springer just nu...

Efter löpningen fick jag ett SMS med önskemål om att handla frukost till min mamma som vinglade in i lägenheten vid 3 tiden inatt. Dom hade haft en utekväll i Stockholms nattliv.. det var länge sen jag hade! :) Så förbi ICA och inhandla lite bröd för att sen gå hem igen. Klockan var 10:30 och jag promenerade hemmåt. Stegräknaren stod på 12300 steg. Helt otroligt med tanke på att det fortfarande var morgon.

Hemma väntar min frukost, yoghurt med müsli i helt vanlig ordning. Skönt att en stund senare få ta en lång varm dusch och bara få njuta av att ha en ledig dag! Trodde jag.. en 20 minuter senare var jag ute ur duschen och såg då att jobbtelefonen ville att jag skulle jobba. Så där tog jag fram datorn och satte mig och jobbade denna lugna lördag. Knäppt. Jag inser väl att jag jobbar lite väl mycket just nu, framförallt på kvällarna när jag får svårt att sova.. igår var det likadant.. och när jag väl lyckats somna så ringer mobilen.. vansinne! Jag måste lära mig att stänga av ljudet helt när jag ska sova!

Idag var mamma och Eddies sista dag i Stockholm. Så jag ville visa dom mitt favoritställe på söder med god cesarsallad. Så när bilen var fullpackad med alla deras saker så åkte vi mot södermalm för att äta lite lunch. Det enda jag tog med mig var mina skolböcker, tänkte försöka plugga lite när de skulle åka. Men väl framme på söder så visade det sig vara relativt fullsatt på stället och möjligheten att få behålla bordet för studier efter intagen mat var minimal. Så när vi sitter där och småpratar efter att ha ätit våran lunch så börjar Eddie gnälla lite över att dom har 5,5 timmars bilkörning framför sig. Då tändes en lampa i huvudet på mig, jag kanske skulle ta och följa med!

Och så blev det! Hoppa in i bilen med min packning á två skolböcker, mössa, halsduk och vantar begav jag mig söderut. Jag vet att när jag är i Halland så får jag energi och kan återhämta mig, något jag behöver nu mer än någonsin. Trots att det bara var en månad sen jag var här sist och trots att besöket bara blir lite drygt 24 timmar så måste jag komma bort från den där jävla stan, jobbet och allt annat!

Jag och min älskade syster! 
På vägen ner under bilresan så skickade jag ett meddelande till Natalie som bor i Jönköping om att jag var på väg söderut igen. Jag tänkte att jag denna gång ska försöka få mamma och Eddie att stanna till så att jag i alla fall kan få träffa min gamla barndomsvän och kramas lite! Lycklig över att ha lyckats samordna så att Natalie hade möjlighet att möta upp och att vi skulle köra en liten omväg så blev det så en kortare fika vid en bensinstation! Verkligen lycka att se att hon mår så bra och att allt är som det ska! Man har bara ett fåtal vänner som egentligen följer en genom hela livet och Natalie är en sån, dom måste man bry sig om!

Men där kunde vi desvärre inte bosätta oss utan vi fortsatte vår roadtrip söderut. Vi hade nu funderingar på om vi skulle överraska min syster som jobbar på en krog som heter Harrys i Ullared, några mil från där familjen bor ute i urskogarna. Precis så blev det också! Älskade underbara syster! När vi väl kom fram så var det roligt att se att hon verkligen gör ett bra jobb och att hon såg ut att trivas med det hon gjorde. Vi satt tacksamt i baren och väntade på att få ett bord där just hon kunde få servera oss vår mat!

För att försöka korta ner en redan lång story så sitter jag nu här hemma hos mamma i urskogarna och bloggar. Vi har tänt en brasa för att få upp värmen i villan och Lilleman (hunden) är helt överlycklig över att mamma och Eddie nu har återvänt hem! Jag är fruktansvärt trött efter en lång dag och det är snart dags att gå och lägga sig. Magen känns överfull av felaktiga saker och stegräknaren har hunnit öka till 17031 steg idag. Jag hann plugga lite i bilen medans det var ljust ute så jag är rätt nöjd med det.

Imorgon väntar ett uppvaknande här i urskogarna och ska försöka få lite lugn och ro med familjen. Tåget hem till Stockholm avgår vid 17:22 och då väntar en fyra timmar lång resa med mina skolböcker. Jag har insett att jag får bäst studiero när jag åker tåg, så då får man ju vara tacksam att tågresan är så lång. På återhörande imorgon, puss och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar