Facebook

2014-01-21

Vecka 36 - Dag 249

Idag känns allt mycket bättre. En bidragande orsak kan vara att jag för en gångs skull kunde gå och lägga mig i tid och jag somnade vid 20:00 igår. Innan jag somnade så var jag ytterst noga med att ställa telefon på ljudlöst för att inte vakna om någon ringde. Vad tror ni händer då? Jo, klockan 21:00 så vaknar jag till av att telefonen ringde... tror ni inte jag höll på att bli så jävla fly förbannad och sååå nära på att slänga ut telefon genom fönstret! Halvt yr och lagom arg så satt jag och meckade med telefonens inställning för att verkligen säkerställa att ljudet var av denna gång.. gick sådär.. men till slut så somnade jag ändå.

Men som jag skrev. Idag känns allt mycket bättre. En bra start på dagen med att klockan ringde 05:00 för att kliva upp först 05:30. Var på jobbet straxt efter 07 och hann i god tid med allt som skulle göras på morgonen. Arbetsdagen har bestått av lite promenader och olika fika / lunchmöten vilket har gjort att jag kommit upp i en hel del steg idag. Det kändes självklart att hålla sig borta från allt fikabröd idag så det var riktigt skönt att det gick bra. Nu har jag provat det och det är överspelat och klart!

Nu i eftermiddags så var jag på återbesök hos min optiker och fick reda på att vi ska byta ut ena linsen för att de om det fungerar bättre med den en lite kraftigare på höger öga. Dessutom blev jag riktigt glad över att priset per halvår är 1200 kronor, vilket var betydligt billigare än vad jag räknat med! Nu kan jag vara både snygg och billig på samma gång! ;)

Skön musik strömmar ut ur högtalarna här hemma. Om en 20 minuter är det dags att börja röra på sig. En lång resa till Enskede rackethall där kvällens badmintonmatch utspelas mot mina vänner. Det kommer väl ta mig ca 50 minuter att ta mig dit och 50 minuter att ta mig hem, vilket är skönt med tanke på att jag då hinner plugga lite på vägen. Jag har nu fått min första redovisningsuppgift som ska vara inlämnad om 19 dagar, så kämpar på med den för fulla muggar.

Idag kommer det att bli massor av steg. Är redan nu uppe på 9500 steg och har en badmintonmatch + resväg kvar att hämta hem! Ger mig mycket goda förutsättningar med den pågående steg utmaningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar