Facebook

2014-01-23

Vecka 36 - Dag 251

Tidig start på dagen. Jag har alltid lättare att vakna upp när andra sover hos mig, i detta fall min mamma och Eddie. Då trippar jag alltid upp på tå och får en effektiv start på dagen för att så snabbt som möjligt ta mig ut ur lägenheten och iväg till jobbet. Idag var jag på jobbet redan klockan 07 vilket var himla skönt!

Nackdelen med att äta tidig frukost är också att man blir hungrig tidigt till lunchen. Så vid 11 tiden gick jag och fångade upp en kollega och tvingade till mig lunchsällskap! Det blev en lunchpromenad ner till det asiatiska stället pong för att få i sig lite onyttigheter. Det värsta med asiatisk mat är att man blir törstig i flera timmar efteråt.

Vid 16 tiden var jag i alla fall hemma. Satte mig ner och pluggade en timme innan jag somnade på soffan. Efter 20 minuter vaknar jag upp och har ett trevligt samtal med en gammal kollega. :) Sen kom mamma och Eddie hem efter en dag med att träffa barnbarn o andra småbarn..

Mamma tvingade ut mig på promenad och det var bara att byta om till de nyinhandlade långkalsongerna och ge sig ut i minusgraderna. Vi gick från Kista till Akalla eftersom att jag ville se var hon bodde när jag föddes. Efter att ha letat runt en stund så hittade vi ett fönster på bottenvåningen där vi bestämde oss för att det va platsen där jag bodde då! Sen gick vi längst ärvingefältet tillbaka till Kista.

När vi var 300 meter hemifrån så hör vi hur en äldre herre skriker och frågar något. Eftersom att jag inte hör så får jag springa närmare honom och ser då hur han har en sån där pinne man har om man är blind. Så här hittade vi en blind vilsen gubbe på vift mitt ute i ingenstans. Så då fick vi lite sällskap och några extrasteg när vi ledsagade honom till rätta så att han kom hem i säkerhet igen! Veckans goda gärning genomförd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar