Facebook

2014-01-20

Vecka 36 - Dag 248

Jahapp.. jag lovade ju att skriva i både med och motvindar så det är väl till att vara brutalt ärlig mot sig själv och skriva idag också..



Jag har fuskat! Så.. nu var det sagt och gjort. Var det värt det... nej.. den värsta jävla sockerkicken som enbart ledde till att jag mådde dåligt och inte kunde sova.. visst.. nu är det ur världen så nu kan jag gå vidare utan något begär av att behöva äta skiten.. så på ett sätt är det ju positivt.

Dagens invägning hamnade på 90,5 kg, +1,2 kg från förra invägningen. Dagens gruppträff handlade om stress. Något som jag har väldigt mycket av i mitt liv just nu.. gör det mig till en snäll och ödmjuk människa? Nej.. det gör det inte.. gör dig mig till en trött och grinig människa.. ja det gör det.

Men okej. Låt oss se det från vad det faktiskt är och göra något åt saken.

1. Inte börja slarva med måltiderna (och äta kolhydrater) nu för att jag har gjort det en eller två (4) gånger.

2. Nu har jag provat både biopopcorn och ben and jerry.. nu finns det ingen som helst anledning till att fortsätta. Två av dom saker jag hade som absolut störst begär av att prova igen är nu avprovade. Var något av sakerna värda det hela? Nej! Popcorn gav mig huvudvärk och smakade inte i närheten av lika gott. Glass var supergott dom första två skedarna .. men nästkommande 400 skedar var helt onödiga och gav en extrem kick.

3. Jag har fortfarande 8 kg kvar att gå ner i vikt. Låt oss nu satsa på dom och äta normalt och motionera NORMALT.

Så.. nu vill jag inte höra något mer om detta.. så inga samtal o prat om det här nu.. det är överspelat! Tjopp.. klart! Borta! :) Hej på er!

2 kommentarer:

  1. Har vart utan internet ett par dagar, så först vill jag bara säga att jag är grymt imponerad av att du sprang en mil här om dagen! Det är ju sjukt bra gjort!!!
    Sen är det tyvärr så att stress ställer till svårigheteter! Men du verkar ha en bra plan för att komma vidare, så jag säger bara kämpa på, jag vet att du kommer att lyckas!

    SvaraRadera
  2. Kan lova att jag också hade såna perioder när jag gick ner mina kilon! Men jag lovar dig, du kommer att klara det :D

    SvaraRadera