Facebook

2014-01-26

Vecka 37 - Dag 254

Haha! En riktigt lättsam dag det här. Vaknade upp av att mat och sovklockan ringde klockan 12.. jag befann mig i Halland och insåg att det är dags att kliva upp om jag ska hinna umgås något med min familj och syster innan det är dags att åka hem igen.

Jag fick ta hjälp av hunden för att få liv i min syster som fortfarande sov. Därefter så åkte vi in till Ullared och handlade lite grejer till deras hästar. I butiken köpte min syster en present till mig i form av ett par tofflor jag kan ha inomhus! Jag har blivit så jävla frusen av mig nu när jag rasat i vikt så all värme jag får uppskattar jag. Inte för att jag ser skitsnygg ut i dom men dom värmer ju som sagt ;)

Därefter hem och genomföra en gemensam matlagning, lax med sallad serverades på bordet. Riktigt lyxigt av min mamma att tillaga en så fin lunch/middag när jag var på kort-besök! Därefter snabbt iväg för att hinna med tåget till Göteborg och vidare mot Stockholm.

Vid perrongen i Falkenberg mötte min lillebror upp och kramades lite med mig. Man får ta dom stunder man har och snacka lite skit. Alltid trevligt att se att mina syskon mår bra och trivs i livet. Dock så kan jag känna lite skuld över att jag inte lyckades förvarna min älskade yngsta syster Cecilia om att jag var på blixtvisit.. hon bor ju i Halmstad så hon behöver lite förvarning för att kunna ta sig ut i urskogarna där vi var bosatta. Cicci är den kloka och minst rationella av oss i syskonskaran, synd att jag inte fick möjlighet att träffa henne denna gång.. ska nog försöka kolla när hon har något lov om jag ska sno upp henne till Stockholm och få lite kvalitetstid någon gång!

Väl på tåget så var det studier till hundra procent. Fyra timmar plugg var ett vettigt sätt att avsluta veckan på! Lärde mig mycket och nu känner jag mig redo att ta mig ann nästa vecka och påbörja skrivandet av inlämningsuppgiften. Samtidigt så börjar jag på riktigt inse vad 2014 kommer att ge mig. Jag har nästan till hundra procent fattat beslut om att börja studera heltid till hösten och vända upp och ner på livet och fortsätta på en lite annorlunda bana.

Ja, speciellt liv jag lever.. alltid hundra bollar i luften och alltid nya idéer och visioner som jag tror på. Det för givetvis med sig mycket positiva och negativa känslor man måste brottas med från dag till dag. Måndagens gruppträff med ämnet stress gör sig påmind. Imorgon är det måndag igen och då är det 9 månaders uppföljning på Itrim. Jag har ännu inte nått i mål och har i helgen fuskat lite eftersom att jag kände för att vara spontan. Det är lätt att förflytta ramarna när man kommit så här långt på resan. Nu blir det fokus på att ta dom här sista kilona! Får se hur hälsorådgivare Frida ska inspirera mig i 25 minuter till att ta tag i det sista!

Återkopplar imorgon, hej så länge!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar