Facebook

2014-02-01

Vecka 38 - Dag 260

Ny itrimvecka påbörjad.. eftersom att jag började min resa på en lördag så påbörjas också mina veckor på lördagar. Himla skönt måste jag säga! Vaknade upp vid 8 tiden och inledde dagen med en stadig frukost i vanlig ordning. Därefter en avkopplande dusch innan jag satte min framför datorn för att studera lite.

Efter några minuter framför datorn hör Anton av sig och meddelar att vi måste ta dagens löpning ASAP i Vällingby så det är bara att dra på sig träningskläderna och bege sig iväg. Idag ville jag slå milen på under timmen. Med tanke på att jag bara för två veckor sedan sprang på 1.23 och förra veckan sprang på 1.09 så var jag rätt så osäker på om jag skulle lyckas toppa mitt eget rekord på nytt.

Väl i lokalen så var det full värme på och saknades syre i lokalen. Så efter två sprungna kilometer så började jag känna yrsel och sänkte tempot något. Väl i mål efter 10 kilometers löpande så strulade maskinen (SBS) och jag fick inte fram någon riktig tid. 5 km sprang jag hur som helst på 32 minuter och 9 km på 1.02 .. så lite drygt 1.08-1.10 skulle jag tro. Tufft var det i alla fall! Det kommer nya dagar för att slå detta rekord.

Därefter hem till Kista igen. Dags att återhämta sig med lite mat och jag stekte därför upp två köttbitar och varvade det med en egengjord morotssallad. Riktigt gott och det finns mat över till söndagens lunch också! Perfekt!

Eftermiddagen spenderades vid tangentbordet där jag påbörjade skrivarbetet kring min första rapport för kursen. Tufft att skriva dessa men nu har jag gett mig fan på att det här ska gå! Fram mot kvällen när jag kämpat mig igenom några sidor så kände jag för att dra en bio och köpte därför biljetter till en actionrulle.

Filmdags! Jack Ryan: Shadow recruit handlade om en kille som blir rekryterad av CIA och får i arbete att jobba undercover på wall street med att ha koll på ekonomiska transaktioner som kan misstänkas förknippas med terrorism. Därifrån spårar filmen (från ett positivt perspektiv) fullständigt ur och blir till slut en fullskalig actionrulle i sann amerikansk anda! Riktigt bra film och jag är glad att jag tog mig iväg ikväll.

Nu hade jag gärna satt mig med att fortsätta skriva på min rapport men inser att jag om 8 timmar har bokat tid med Anton i simhallen! Så dags att lägga sig i sängen och varva ner och kanske bara läsa några sidor i boken. Dagens stegräknare står på 15000 steg! Skönt att kompensera lite för mitt slarv under denna stressiga vecka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar