Facebook

2014-01-30

Vecka 37 - Dag 257

Gud så knäpp dag.. nu är det bara 4 minuter kvar till midnatt och jag börjar med att skriva dagens blogg! Om 8 timmar ska jag vara på jobbet så ska försöka fatta mig så kort som möjligt idag.

Uppstigning klockan 07 för att inleda dagen med att åka och träna ben med Anton. Passet tog ca 1 timme och det var skönt att få träna av sig lite såhär mitt i veckan!

Efter passet så svängde jag förbi blodcentralen för att se om jag kunde få lämna lite blod. Först så hade vi hälsodeklarationen som gick bra, jag fick godkänt. Sen när det väl var dags att lämna blodet så frågade hon lite om vad jag gjort på morgonen och fick då reda på att jag varit och tränat och att jag inte druckit tillräckligt med vatten. Så jag fick sätta mig i fikarummet i 30 minuter, äta en banan och dricka massa vatten.

Åter tillbaka hos sjuksyster så hade hon lite uppföljande frågor som jag tog mig förbi innan hon på grund av min viktnedgång ville kolla mitt hemoglobinvärde på nytt så att det var inom rimliga nivåer... så efter ett kort blodprov så fick vi testresultatet att jag hade värde 34, vilket är normalt... men för att få lämna blod måste man ha minst 35.. fan! Så nu får jag vänta 3 månader igen innan nästa försök. Det är väl bra att dom är så ordentliga men ändå.

Sen hem igen och steka lika falukorv och äta korvstroganoff med sallad! Gott! Skönt att få laga lite mat här hemma också. Tyvärr medförde matlagning och fördröjt blodprov att jag inte hann med att plugga innan dagens arbetspass skulle påbörjas vid 13 tiden.

Arbetet pågick till ca 22:30 ikväll då jag promenerade från kungsholmen till Solna för att få ihop lite steg på min räknare. Nu när jag väl tagit mig hela vägen hem så har jag uppnått exakt 10900 steg. Inte illa för att ha varit en så hektisk dag. Nu väntar att plocka ut dom här linserna för att sedan få nöjet att hälsa på min kära kudde!

Dagens tips:

Follow on Bloglovin

Nu mot sängen och träffa han John Blund! Om 7 timmar ska jag vara klar att åka tillbaka till jobbet igen. :) Fan va roligt det är att jobba med RÄTT saker! Kul att utveckla andra människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar