Facebook

2014-01-27

Vecka 37 - Dag 255

9 månader - uppföljningsdags!

Nu var det då 9 månader sen jag påbörjade min resa.. typ.. jag hade min 9 månadersuppföljning idag i alla fall.. och här har vi resultatet.



Vikt
Då: 132,8 kg
Nu: 88,2 kg

Midjemått
Då: 119 cm
Nu: 92 cm

Andel av kroppen som är fett
Då: 44,2 %
Nu: 19,1 %

Motionsspåret (konditionstest ca 700m) tid
Då: 6 minuter och 19 sekunder
Nu: 4 minuter och 20 sekunder

Storlek byxor
Då: W48"  L32"
Nu: W35" L30"




Så har vi satt upp lite nya mål och moderniserat dessa något.

  1. Ombytt motion - 4 gånger per vecka
  2. Vardagsmotion - snitt 10000 steg per dag (steg tävlingen)
  3. Inga kolhydrater - För att komma ner i målvikt så är det åter igen totalförbud!
  4. 30 armhävningar
 Låt oss sammanfatta det hela.

Anledningen till att den ombytta motionen ligger kvar på 4 gånger per vecka och inte mer är att jag ska hålla mina 4 pass per vecka. Jag gör fel om jag tränar mer och jag gör fel om jag tränar mindre! Det gäller att hitta en balans mellan träning och kost! 

10000 steg per dag håller jag, nu tar jag hjälp av stegtävlingen jag själv skapat för att ha koll på detta via Shapelink.se

Jag har den senaste tiden fuskat en hel del med kolhydrater och måltidsordning så för att komma i fas så tänkte jag satsa två månader på att hålla mig till det jag faktiskt ska äta. Alltså, ingen pasta, potatis, ris eller bröd!

Dessutom har jag alltid haft svårt att göra armhävningar. Knappt så att jag klarar än. När jag har min uppföljning i maj ska jag klara 30!




2 kommentarer:

  1. Grymma resultat! Hoppas du känner dig riktigt stolt över dig själv!
    Känner själv hur det är lite svårt med motivationen nu när jag är nära målvikt, men gjorde en liten nystart för mig själv i söndags, och det känns riktigt bra, så nu ska jag ta de sista 3-4 kilona också! Hoppas dina nya mål gör dig peppad att "vara duktig" och att du snart når ditt mål!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin! Jag har enormt svårt att känna mig stolt. Senast idag fick jag massor med beröm på jobbet från lite kollegor jag inte träffat på ett tag (ett stor företag). Däremot så tror jag att när jag väl når mitt mål och känner mig nöjd så kommer jag att känna mig överväldigad av min prestation.. men det är svårt att kamma hem segern i förskott om du förstår mig. Knäppt kanske..

      Jag hejar på dig! Nu kämpar vi tillsammans för dom sista kilona!
      Ha det bäst så länge,
      Micke

      Radera