Facebook

2014-02-02

Vecka 38 - Dag 261

Ett regnigt Stockholm i början av februari. Jag har hunnit vänja mig vid att februari månad är den värsta på året. Det brukar alltid vara fullt med snö, vindar och ner mot -20 grader i luften. När man andas så fryser luftvägarna till is och man vill inget hellre än att komma inomhus igen. Men inte i år.

Ena dagen så regnar det, andra dagen så snöar det. Inte undra på att vi är mitt uppe i en period där alla tycks bli förkylda. Jag skulle vilja tro att jag med mina nya motionsvanor är mer immun mot förkylningar och sjukdomar överlag. Så kanske det inte är? Hur som helst så har jag i alla fall klarat mig ifrån att vara sängliggandes denna "vinter".

Dock så går jag nästan omkring och väntar på en ny skada. När jag tränar så här mycket så vet jag att jag förr eller senare kommer att skadas och då gäller det att göra allt i sin makt för att inte gå upp i vikt igen och att fortsätta äta och träna rätt.

Jag har precis ätit min första måltidsbar till mellanmål. Nu är det ca 4 timmar kvar till middagen. Dom här måltidsbarsen innehåller mycket socker, men det är också det enda sockret jag får på dagen så det känns nästan farligt att äta dom. Jag var trött innan jag åt, mycket eftersom att jag inledde dagen med simning och att jag därefter försökt att plugga men inte kommer någonstans på grund av brist på koncentration och trötthet. Min förhoppning var att jag skulle bli piggare av att få i mig lite socker, en sån besvikelse. Nu känner jag mig nästan ännu mer trött och har till och med svårt att hålla ögonen öppna.

Ny vecka väntar framför mig. Imorgon är det ny gruppträff på Itrim och med det ny invägning. Ska bli spännande att se om det rört sig åt något håll med några hekton. Jag står rätt still på viktfronten nu trots att jag äter och motionerar rätt. Det kan ju vara stressrelaterat att jag inte går ner.. men jag har inte bråttom. En dag i tagen.

Nu ska jag nog koppla på lite fin musik i högtalarna och lägga mig på soffan och blunda en stund. Det känner jag att det är vad jag behöver för att komma igång på nytt. Dock inte för lång tids sömn, det blir jag bara förstörd av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar