Facebook

2014-02-05

Vecka 38 - Dag 264

Idag har jag varit på informationsträff om vad som kommer hända från år två på Itrim, Balansåret. Jag satt där och lyssnade på Karin och tänkte på hur Itrim egentligen borde vara en samhällsfunktion som snarare finansieras av skattepengar än en kommersiell verksamhet. Så många människor som har problem med sin vikt och som får hjälp med operation snarare än att få hjälp med det mentala ursprungsproblemet.

Nu är inte alla viktproblem orsakade av att det är fel inställning i huvudet, absolut inte! Jag vet att när man väger för mycket så har man rent av kassa förutsättning att göra något åt det. Dessutom blir det bara värre och värre förutsättningar ju fler kilon du väger. Men, det är aldrig någonsin för sent! Bara genom att följa med ett infall av att "nu får det fan vara nog" och be om hjälp så kan man komma långt!

Om ni visste hur många timmar jag spenderat på hemsidor och mer eller mindre forskat på hur en operation skulle kunna hjälpa mig. Men innerst inne så visste jag att det inte löser problemet. För det handlar om inställningen till mat, det är den som måste förändras! Först när den är annorlunda så kan man börja göra något åt det fysiska palatset. Lätt resa, knappast! Men den som vill vågar och kan bör göra det!

Från och med Juni så fick jag veta att min grupp kommer att förändras i alla fall. Vilket är skönt för jag och några vänner på Itrim har gått ihop och paxat att vi ska få vara i samma grupp! Woho! Det ska bli skoj!

Efter denna informationsträff så mötte min älskade syster upp mig på plats på Itrim. Vi åkte till söder och åt en gemensam middag i form av en cesarsallad. Så roligt att hon är i Stockholm och att vi kan umgås! Hon är här på anställningsintervjuer och har planer på att flytta hit. Om jag blir kvar i Stockholm så vore det roligt att ha en riktig vän på plats, det är lite halvt om halvt ensamt här numera så det vore himla skoj om det blev så. Flyttar jag till Halland så får jag ju samma sak om inte annat, fast med min andra syster och min bror istället.

Ikväll har mycket fokus varit på livskvalité och på hur jag mår och vad jag behöver i mitt liv. Det där facit hade varit skönt att ha ibland. Får filosofera vidare... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar