Facebook

2013-09-07

Vecka 17 - Dag 113

Kort sammanfattning av vad som hände igår. Resan ner mot Falkenberg gick bra, jag var så trött att jag lyckades sova igenom alla biljettkontroller! Spännande att inte bli väckt av kontrollanterna, tack SJ! Väl framme möttes jag av mamma på perrongen i Falkenberg och vi åkte och handlade.

Sen jag började med Itrim så har hon och hennes man Eddie sagt att dom ska bjuda mig på Oxfilé när jag är klar med min 12 veckors period. Nu var tiden kommen. Dock så trodde mamma att jag skulle äta middag med dom och jag var inställd på att vi skulle köra det vid lunch som jag är van. Normalt sätt så äter jag ju bara lunch och frukost som vanliga måltider och just den morgonen hade jag också gjort det, så det var lite sent att ändra beslutet.

Lösningen, som kanske inte gillas av regelverket, jag äter ändå! Så jag byter ut lördagens lunch mot en middag på fredagen istället, knäpp jag vet men det är det långsiktiga resultatet som gäller. Viktigt att det bara är en engångsgrej också. Sen vet jag att man bränner mycket mindre på kvällen så för att öka förbränningen så gav jag mig ut på en 5km löptur innan  vi åt. Nytt personbästa på 39 minuter och 30 sekunder (förbättring med 8 sekunder).

Idag lördag får jag såklart lida lite för att jag gjorde som jag gjorde igår. Lite hungrigare än normalt men jag hamnar i balans imorgon igen. Åt en riktig frukost med yoghurt, müsli och ett äpple så det kändes i alla fall stadigt.

Nu är jag på plats i Malmö och njuter av solen. Har fått ihop 5000 steg så någonstans så ska jag samla ihop lite fler steg. Tomas kommer hem från jobbet vid 19 tiden så då kanske vi tar en promenad. Emelie (Tomas bättre hälft) är nog också på jobbet tror jag. Så nu är det bara jag och Emil (Emelies bror som också bor här) som är hemma. Emil pratar om krogkväll och har redan nu vid 17 tiden fått i sig två öl, känner mig inte speciellt taggad att följa med på den banan ikväll dock. Vatten, lugn och ro, ett tv program och en måltidsbar räcker gott och väl för mig!

Tjing!
Mot Malmö!

3 kommentarer:

  1. Varför har du mammas bil !! <3 ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! :) Bästa internskämtet ever! ;o)

      Radera
    2. hahaha ;) tänkte mig lite mer ett svar liknande... för att du ska ha något o fråga om'' men inte de inte ;) hahah kram

      Radera