Facebook

2013-09-03

Vecka 16 - Dag 109

Nu är det inte alls långt kvar till 100 kg gränsen. Jag föreställer mig själv gråtandes på vågen en morgon inom 4 veckor.

Idag klev jag upp och försökte inleda morgonrutinerna. Jag satte igång tv4 och kollade på nyhetsmorgon samtidigt som jag ordnade frukost och satte mig vid barbordet i lägenheten. Sen hör jag att jobbtelefonen plingar till och att jag fått ett SMS. Jag hämtar telefonen och går tillbaka till min yoghurt. Nyhetsmorgon har nu övergått till reklam. På TV'n visas en reklamfilm för Itrim, det är Fredrik som berättar om hur han gått ner 36 kilo.

Tanken som slår mig är att jag förstår att det Fredrik säger är sant. Men hur förmedlar man att det han säger verkligen är sant till TV tittarna? För jag menar, reklam i all ära.. hur mycket är egentligen vettig reklam?

Samtidigt som dessa tankebanor snurrar i mitt huvud blir jag nyfiken på mitt SMS och låser upp telefonen och ser följande:


Det finns liksom inte ord för det hela. Så jag måste visa det för precis alla! Jag vet Frida att om du nu läser det här att SMS'et var avsett för mina ögon så förlåt om jag delar med mig det med hela världen. För att inte göra dig allt för besviken så höll jag mat-tiderna hela dagen! 

Nu för att rikta in mig mot mina läsare igen. Jag har gått hela dagen och resonerat kring denna start på dagen. Jag menar, jag går igenom vad som troligtvis är mitt livs tuffaste uppgift och får betydligt mer än vad jag förväntar mig. Det är ovärderligt att få se ett sånt spontant SMS! Men det kanske bara är jag som är knäpp.. 
 







1 kommentar:

  1. Smset var tänkt till dig Micke men du får såklart göra vad du vill med det, visa upp det och få cred för det jobb du gör =) bra där med måltidsordningen, bra att du ser att det funkar!! Kämpa vidare!! // Frida

    SvaraRadera