Facebook

2013-09-02

Vecka 16 - Dag 108

Idag är det måndag. Skönt att få en bra start på veckan med kost och rutiner. Matlådorna var klara och frukosten var enkel att tillaga. Det blev samma yoghurt / müsli frukost som i helgen. På jobbet var jag straxt efter klockan 08 och satte igång med ännu en veckas arbete.

Dagen flöt på, började typ med att rensa skrivbordet och allt runt omkring på papper.. men när dagen var slut så låg det precis lika mycket papper överallt som det gjorde när jag började! Suck! Tidig dag idag eftersom att det var gruppträff igen! Tänk att det gått två veckor sedan förra gruppträffen, det tycker jag gick fort!

Dagens stora samtalsämne var kolhydrater. Snabba kolhydrater är dåligt och långsamma kolhydrater är bra! ;) Tänk att även jag kan lära mig! Insåg precis nu att jag inte kommer kunna gå på nästa gruppträff för då ska jag på årsmöte i idrottsföreningen på jobbet! Snacka om fullbokat i flera veckor! Bara till att mejla kompisarna på Itrim och försöka gästspela på någon annan gruppträff nr 5 istället.

Efter dagens öppna gruppträff så var det dags för tre varv i cirkeln. Det har aldrig varit så mycket folk i cirkeln när jag tränade. 19 av 20 stationer var upptagna så det var verkligen fullt ös! Tyvärr så hade jag riktigt enorma magsmärtor under hela passet att det inte fanns någon som helst energi till att öka pulsen. Dålig tajming!

På kvällen var det så styrelsemöte i föreningen igen.. massa nya roliga saker att göra de kommande 4 veckorna! Mötet varade i ca 2,5 timmar och vid 21 tiden så kändes magen mycket bättre så jag beslöt mig för att springa 3 km så att jag får bli lite svettig idag i alla fall! Så det var bara att ge sig ut och springa runt.

Jag försökte idag fokusera på min löpteknik. Försöka springa så att tåspetsarna nuddade marken innan hälarna. Det ökade tempot när det väl fungerade men när det inte fungerade så var det inte alls lika ansträngande. Hur som helst så stod det på runkeeper att jag hade nytt rekord i snitthastighet vilket känns som ett stort framsteg! För första gången på evigheter har jag dessutom torrhosta efter ett löp-pass vilket känns som att jag har gjort rätt :)

Idag får jag underkänt på regelbundet ätande. Jag åt frukost vid 07:15, lunch vid 11:15, mellanmål vid 17:40 och middag vid 21:50. Anledningen, jag borde ha ätit innan jag gick in på gruppträffen vid 16 men väntade istället till efter träningen. Andra anledningen var helt enkelt att jag inte var hungrig! :)

Nu väntar kanske ett avsnitt av criminal minds innan jag går och lägger mig! Puss o kram så länge!

Eddie, jag kommer snart och fiskar med dig igen! Jag lovar!!

4 kommentarer:

  1. Förväntade oss att få se bilden på fisken du fångade här nere i bloggen idag. Men Eddie skickade den väl till fel nummer...

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad du talar om.. för mig syns bilden jättetydligt! :)

    SvaraRadera