Facebook

2013-09-06

Vecka 16 - Dag 112

Dags att vända och klättra! 

Igår så kom jag verkligen in i andra andningen på kvällen. Jag tog mig iväg för ett kvällspass vid Eriksdalsbadet för första gången på säkert 6 månader. Trots att jag har årskort där så spenderar jag inte så mycket tid där. Men ska försöka komma iväg någon gång i veckan, jag älskar ju verkligen vatten! 

I tre år nu har jag simmat där till och från. På kvällarna har det alltid varit en äldre man i sina bästa dagar som ser ut som en äldre version av Günter och när jag och Anton brukade simma där för något år sen så fick han även det smeknamnet. Eftersom att "Günter" alltid hade diskussioner med allt och alla i bastun så påbörjades en gissningslek där vi skulle lista ut vad han egentligen heter och vad han jobbar med.. gissningsleken pågår fortfarande.. haha!

Hur som helst så fick jag ett stort leende i ansiktet när jag såg vår vän simma sitt traditionella grod-sim i bassängen när jag kom fram. Jag fick en egen bana eftersom att det var så sent på kvällen. Jag brukar föredra Eriksdal sent på kvällen just av den anledningen, att man får en helt egen bana. Sen är det frisim och harmoni som gäller. Jag har alltid kunnat simma frisim sen jag lärde mig det när jag gick på simning som barn.

Idag har jag varit ledig på förmiddagen. Med "ledig" så innebär det bara att jag svarat på ett 20-tal mejl hemifrån men jag försöker varva ner med musik av Panda Da Panda och Lars Winnerbäck. Precis tagit mig i kragen och packat resväskan inför helgen resa till Falkenberg, Malmö och på måndag även Göteborg.

Ny start, fan va skönt det ska bli att re-boota! Nu kör vi!

itrim.se/vykort

1 kommentar:

  1. Tack för ikväll ! Han heter lätt Ove! <3 love syrran

    SvaraRadera