Facebook

2013-09-05

Vecka 16 - Dag 111

Mina kollegor märker nu att jag är trött och rätt förstörd. Jag har för mycket just nu på jobbet. Imorgon tar jag ledigt men har med datorn hem om det skulle vara något. Vid 13 tiden så åker jag söderut och låter familjen ta hand om mig en kväll. Lördag och söndag åker jag till Malmö och umgås med bästa vännen.

Nu sitter jag här, klockan är kvart över sex på kvällen. Jag skulle kunna somna när som helst. Jag skulle vilja åka in till stan och simma, basta och bubbla lite. Om 45 minuter bör jag vara i bostadsrättsföreningens lokal och lära mig att ha hand om "jourkvällar" för de boende som hålls varje vecka. Om en månad ska jag nämligen sitta själv och hålla en sån så då kan det vara bra att veta hur man ska göra. Jag skulle vilja sova. Jag måste promenera 4500 steg till. Jag måste äta minst en måltid till idag. Jag vill träna. Ja, måste, bör, vill.. och då ser ni bara den privata sidan, yrkesmässigt får jag ju inte skriva något om så det är svårt att beskriva.

Vore skönt att komma in i en andra andning och komma iväg och simma ikväll. Hitta dom där badbyxorna i garderoben som alltid varit för små ända sen jag köpte dom för 2 år sen. Det vore skoj att se om dom passade och åka till Eriksdalsbadet som ligger 45 minuter bort bara för att få simma lite igen.


2 kommentarer:

  1. Det är när vi klarar av de jobbiga dagarna som vi blir starkare!
    Har nyss hittat din blog och tycker det är väldigt inspirerande att få följa någon som ligger bara några veckor före i Itrimresa :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir glad över att andra inspireras! Tack för era kommentarer, då vet jag att ni finns där.

    Jag kom in i en andra andning, hittade dom gamla badbyxorna som passar, jag tog mig iväg till badet, simmade bastade och bubblade enligt plan och nu är jag äntligen på väg hem igen.

    SvaraRadera